חדשות הארץמבזקים

נחנך חדר מנוחה למאבטחי הרכבת הקלה ע"ש חברם לעבודה שנפל ברצועת עזה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, קבע היום (שני) מזוזה לחדר מנוחה עבור מאבטחי הרכבת הקלה. חדר המנוחה נקרא על שם חברם לעבודה, הלוחם רס"ל ניקולס ברגר, שנפל במלחמת "חרבות ברזל". הטקס נערך במעמד חברת המועצה יעל ענתבי, האם, דיאנה ברגר, בני המשפחה, מאבטחי הרכבת הקלה, תושבי השכונה וחברים.

חדר המנוחה של מאבטחי הרכבת הקלה הוקם בשדרות משה דיין 71 בשכונת פסגת זאב ע"ש רב סמל (במיל') ניקולס ברגר, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה ביום י"ב בשבט תשפ"ד (22.1.2024). ברגר שימש כלוחם בגדוד 8208 שבחטיבה261 ובן 22 היה בנופלו. טרם מותו, עבד ברגר כשנתיים ביחידת האבטחה של הרכבת הקלה בירושלים. על עבודתו המבצעית ומעורבותו באירועים ביטחוניים קיבל תעודות הוקרה.

לביא וילנר, חברו הטוב של ניקולס, שלחם לצדו שכם אל שכם עד לרגע נפילתו מטרים ספורים ממנו סיפר: "את ניקולס הייתה לי הזכות להכיר גם בעבודה בביטחון הרכבת הקלה וגם בשירות הצבאי בסדיר ובמילואים. את ניקולס אי אפשר לסכם באמת בכמה שורות, אבל נקודה מאוד מרכזית שהייתה אצלו זה יושר פנימי משולב באומץ לא רגיל. ניק לא היה יכול לראות משהו שלא צודק ולא להתערב. זה הורגש עוד בעבודה ברכבת, שלא היה יכול לראות אי צדק או פגיעה בחלש ולהישאר מחוץ לתמונה, אותו אומץ לא רגיל הוביל אותו באותו יום שבת ארור לקפוץ ולחתור לקו המגע כמה שיותר מהר על מנת לנסות ולהציל כמה שיותר. אותו אומץ משולב ברוח ציונית אמיתית ופטריוטית הוביל אותו להילחם עוד כארבעה חודשים בראש המחלקה שלו כקלע חוד, עד אותו יום קרב במחנה הפליטים "אל-מועזי" שם נפל. הייתה לי הזכות להילחם לצידך, אח. יהי זכרו ברוך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר ירושלים, משה ליאו אמר: "יום מיוחד היום. ניתנה לי הזכות לקבוע מזוזה בחדר שיועד למאבטחים ונקרא ע"ש ניקולס ברגר הי"ד. היום הוא תאריך מיוחד. ט"ו באב הוא יום המצוין ביהדות כמועד וזמן לפיוס, אהבה ונחמה בעם ישראל, כמצוין במשנה תענית ד': "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים". אנו עומדים כאן בחדר המיוחד ומעלים את זכרו של ניקולס, אדם גיבור ואמיץ שנפל במערכה להגנה על המולדת. במקום הזה חבריו לעבודה של ניקולס יפגשו בו יום יום, יעלו זיכרונות, ויפיצו לכולם את אהבת החינם שהוא עצמו הפיץ לעולם".

חדר מנוחה למאבטחי הרכבת הקלה
צילום: רפאל בן חקון



חדר מנוחה למאבטחי הרכבת הקלה
צילום: רפאל בן חקון


Back to top button