מבזקיםמשפטי/פלילי

פוענח רצח יוחאי אבני שבוצע לפני כחודש בישוב גבעון החדשה

בחודש שעבר (8.7) אותר יוחאי ז״ל ששירת בשב״ס, כשהוא ללא רוח חיים עם פצעי דקירה רבים בגופו בבית מגוריו בגבעון החדשה. למקום הוזעקו כוחות משטרה של מחוז ירושלים יחד עם גורמי החירום וההצלה. בעקבות המקרה, הוקם צוות חקירה משותף ליחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי.

לאחר פעולות חקירה ראשוניות שבוצעו עוד באותו היום, הצליחו חוקרי ימ״ר ירושלים ושב״כ להתחקות אחר זהותו של החשוד ברצח. יומיים לאחר שאותר יוחאי ז״ל, בתאריך 10.7 נעצר החשוד ברצח אבראהים מנצור, פלסטיני כבן 22, תושב הכפר בידו. החשוד נעצר על ידי לוחמי יחידת הגדעונים 33 של משטרת ישראל בסיוע כוחות צה״ל. לאחר מעצרו, הועבר החשוד לחקירה משותפת בשב״כ ובימ״ר ירושלים.

מהחקירה במשטרה ובשב״כ עולה כי בתאריך 7.7 במהלך שעות הלילה המאוחרות, הגיע החשוד לישוב גבעון החדשה כשהוא ללא היתרי שהייה בישראל. לאחר שחדר לתחומי הישוב, החשוד ניסה לפרוץ למספר בתי מגורים בישוב ללא הצלחה. בשלב זה פרץ לבית שאותו שכר יוחאי ז״ל בישוב, ונכנס אליו דרך החלון, בשעה שהמנוח ישן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקום התפתח מאבק פיזי בין יוחאי ז״ל לרוצח, שבמהלכו נטל החשוד חפץ חד ודקר את יוחאי ז״ל מספר רב של פעמים עד שהתמוטט על הרצפה. בהמשך דקר אותו גם בסכין גדולה נוספת שלקח ממטבח הבית, ובעוד יוחאי גסס בדירה דקר אותו דקירה קטלנית נוספת בצווארו ורצח אותו.

מהחקירה בימ״ר ירושלים ושב״כ עולה כי לאחר מעשה הרצח האכזרי, הרוצח גנב מהדירה מספר פריטים שעמם נמלט מהמקום. לפני שעזב את הדירה, הצית אש בתוכה, וכתוצאה מכך פרצה שריפה שנכבתה מעצמה בתוך זמן קצר. הרוצח ברח מהישוב ליהודה ושומרון ובדרכו לביתו שרף את הפריטים שגנב מדירתו של המנוח.

במסגרת החקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ נעצרו שני חשודים נוספים, קרובי משפחתו של הרוצח. חקירתם שללה מעורבות שלהם במעשה הרצח האכזרי, שבוצע על ידי הרוצח לבדו. כמו כן, בחקירה לא עלה כל מידע שיכול להצביע על קשר בין מקום עבודתו של יוחאי ז״ל בשב״ס לרצח או כל אפשרות להיכרות מוקדמת ביניהם.

מעצרו של החשוד ברצח הוארך מעת לעת בית משפט הצבאי. בימים האחרונים הושלמה החקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים ובשב״כ, וגובשה תשתית ראייתית נגד הרוצח. עם סיום החקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ, היום הוגשה נגד החשוד ברצח הצהרת תובע, ומעצרו הוארך שוב בשמונה ימים נוספים. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש נגדו כתב אישום.

צילום: דוברות המ שטרה ודוברות שב״כ
צילום: דוברות המ שטרה ודוברות שב״כ
צילום: דוברות המ שטרה ודוברות שב״כ
פענוח רצח - יוחאי אבני ז״ל
צילום: דוברות המ שטרה ודוברות שב״כ
צילום: דוברות המשטרה ודוברות שב״כ
צילום: דוברות המשטרה ודוברות שב״כ

Back to top button