מבזקיםמשפטי/פלילי

משרד הביטחון תובע את מארגני המסיבה בה נפטרה החיילת טוהר דוד ז"ל

פרקליטות המדינה, בשם משרד הביטחון, הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעה אזרחית בסך של כ-4 מיליון ₪ נגד ליאון בגיו ושלמה פשרל- מארגני מסיבת טבע, בה מצאה את מותה החיילת טוהר דוד ז"ל בשנת 2017. בהתאם לכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד רותם כהן מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), על הנתבעים לשפות את המדינה, ביחד ולחוד, בגין התגמולים שמשרד הביטחון שילם ועתיד לשלם למשפחתה של טוהר ז"ל.

כתב התביעה הוגש בהמשך להרשעתם של השניים בהליך פלילי, כאשר בגיו הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת ונידון לעונש של ארבע שנות מאסר (אחרי ערעור לבית המשפט העליון), פשרל הורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות ועונשו הועמד על ידי בית המשפט העליון על שנת מאסר בפועל. ההליכים הפליליים הסתיימו בינואר השנה.

"עניינה של התביעה, הינה בשרשרת של מחדלים, מעשים והחלטות רשלניות של הנתבעים אשר הובילו בסופו של דבר למותה הטראגי של טוהר דוד ז"ל, אשר מצאה את מותה לאחר שהתמוטטה במסיבת טבע ולא היה בנמצא שום גורם רפואי מיומן ומקצועי אשר יעניק לה טיפול רפואי מציל חיים", צוין בכתב התביעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב: "היעדרו של צוות רפואי ורכב פינוי (אמבולנס) נעוץ בהתנהלות הנתבעים עובר לפתיחת שערי המסיבה, אשר לא דאגו לקבלת האישורים, ההיתרים והרישיונות הנדרשים, ואף לא דאגו לשכור שירותיו של גורם רפואי ואמבולנס במתחם המסיבה…גם לאחר שנמצאה המנוחה במצב רפואי קשה, עוכב הפינוי שלה על ידי הנתבעים משך שעות ארוכות, מה שגרם להרעה במצבה הרפואי ולבסוף למותה".

הורי המנוחה זכאים לתגמולים מכוח חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום). המדינה שילמה, משלמת ותשלם להם תגמולים שונים בהתאם לחוק. על פי כתב התביעה, מעשיהם ומחדליהם של הנתבעים הם אלו שגרמו באופן ישיר למותה של המנוחה ולאור אחריותם למותה, על הנתבעים לשפות את המדינה בסך של 4,244,809 ₪, בתוספת שכ"ט עו"ד, מע"מ והוצאות משפט.

מסיבת טבע - חדרה
צילום: דוברות המשטרה
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button