מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: הונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים

בתום חקירה סמויה של משטרת ישראל בהובלת היאל״כ בלהב 433 , נעצר חשוד שהונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים. במסגרת טיפול המדינה במפוני מלחמת "חרבות ברזל", משפחות המפונים זכאיות לקבל מהמדינה מימון לחדר במלון או שכר דירה. במידה והמפונים בוחרים שלא לעשות שימוש בזכות זו, זכאים לקבל מהביטוח הלאומי 220 ₪ ליום למבוגר ו-100 ₪ ליום לילד.

בחודשים האחרונים נוהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, שהחלה בעקבות דיווח של משרד התיירות למשטרה, אודות תלונות לכך שיש מי שמנצלים את מצוקתם של המפונים ואף מוציאים כספים במרמה מהמדינה. על-פי התלונות – אותם מפונים שעזבו את המלונות / בתי אירוח בהם שהו ובעל המקום לא דיווח על עזיבתם. כאשר הגיעו לבקש את הכסף המגיע להם מביטוח לאומי, נאמר כי אינם זכאים לקבלו מאחר וברישומים לא דווח על עזיבה.

בתום החקירה הסמויה, אמש (שני) הפכה החקירה לגלויה והיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית עצרה את החשוד המרכזי בפרשייה. מחומר החקירה עולה כי העבירות שביצע החשוד הינן עבירות מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף ועבירות מתחום הלבנת הון – בכך שהחשוד דיווח נתונים כוזבים באשר להלנת המפונים החל מ-7.10 ועד למועד ביצוע מעצרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היקף העבירות שביצע החשוד הינו מיליוני שקלים, סכומים אלה גרף לכיסו מקופת המדינה במרמה. יש לציין כי משטרת ישראל ומשרד התיירות רואים בחקירה זו ובמיגור התופעה של הוצאת כספים מקופת המדינה שלא כדין, מטרה ערכית בדגש על התקופה בה אנו נמצאים בימים אלו.

עוד צוין, כי כל מהלך החקירה נוהל באופן סמוי ורגיש, לאור מורכבות האירוע תוך מתן דגש לאי פגיעה באוכלוסיית המפונים, בשת"פ גורמי החשב הכללי ומשרד התיירות. בתום חקירתו שוחרר החשוד למעצר בית מלא. החקירה נמשכת.

פריצת דלת - שוטרים
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button