מבזקיםצבא וביטחון

גלנט: מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון, אנחנו בשינוי הדרגתי

שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר (שלישי), הערכת מצב מבצעית יחד עם מפקד אוגדה 36 תת-אלוף דדו בר כליפא, מפקד חטיבת גולני אלוף משנה עדי גנון, מפקד חטיבה 188 אלוף-משנה אור וולז׳ינסקי, מפקד חטיבה 282 אלוף-משנה נעם סובל, מפקד חטיבה 6 אלוף-משנה שראל סבג וקציני המטה באוגדה.

השר קיבל סקירה על פעילות החטיבות במשימות ההגנה בגזרת הצפון ופעולות ההתקפה לסיכול מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. השר שמע ממפקד האוגדה על מוכנות הכוחות לאפשרות של התרחבות המערכה, והדגיש כי יש לשמר כוננות גבוהה ולקחת בחשבון את כל האפשרויות המבצעיות. קודם לכן, גלנט ביקר במרכז ההספקה המטכ״לי של מרחב צפון, יחד עם ראש אט״ל האלוף מישל ינקו, והתרשם מהיערכות האגף לאפשרות של התרחבות המערכה בחזית הצפון.

שר הביטחון אמר בתום הערכת המצב: "מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון, אנחנו בשינוי הדרגתי, יש לנו עוד משימות בדרום, יש לנו חטופים, אנחנו צריכים להביא אותם, אנחנו מנהלים על זה משא ומתן ואני מאמין שאנחנו נצליח להגיע לתוצאות, זה דבר מאוד מאוד חשוב. במקביל, אנחנו מסתכלים על התוקפנות של חיזבאללה, כל לילה תוקפים, גם בגזרת האוגדה וגם בתקיפות עמוקות שעשינו הלילה במרחב בעלבכ, בבקאע בכלל, על מחסני אמל"ח שהתפוצצו שם עם תחמושת איכותית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כל הדברים האלה זה פעולות שהן מצד אחד שגרת הלחימה, מצד שני הכנה לכל דבר שיכול לקרות. ״אנחנו רוצים להחזיר את התושבים צפונה, אנחנו רוצים להחזיר אותם בביטחון, אם תיפתח הדרך לעשות את זה בהסדרה נעשה את זה בהסדרה, אם לא תיפתח הדרך הזאת, נפתח אותה, קדימה, וזאת משימה שלכם. בהתחלה של מערכי האש והמודיעין, ולאחר מכן המערכים של הכוחות המתמרנים. זה יכול לקרות בלוח זמנים קצר״.

״האויבים שלנו נלחמים עד מוות, זה תמיד היה ככה, הוא מוכן למות בעמדות, אבל בקרב העיקש הזה, אם אתה מוציא אותו משיווי משקל הוא לא יודע מה לעשות. אם אתה מגיע בכיוון הצפוי כמו שהאויב צופה שאתה תגיע, אתה תשלם מחיר, הוא ישלם מחיר, אני מניח שנכריע אותו בסוף. אבל אם אתה מגיע בכיוון אחר, במחשבה אחרת, בתחבולה נכונה, כל העסק יוצא משיווי המשקל, יש לנו לזה הוכחות לאורך שנים."

"לכן, מרכז העניין זה מצד אחד נחישות והתמדה ודבקות במשימה כשאתה נלחם, מצד שני לחפש כל הזמן את הדבר הבא ויש לנו יתרונות גדולים על האויב בכל מיני נושאים שהם משרתים אותנו על מנת ליצור את התחבולה."

גלנט סיכם: ״כשאני מסתכל על התוצאות, נכון לעכשיו, בלבנון יש מעל 500 הרוגים, כמעט כמו במלחמת לבנון השניה. אנחנו עושים את זה הרבה יותר מדויק, הרבה יותר איכותי, שורה הרבה יותר גדולה של מפקדים בכירים – ממוחסיין, דרך מפקדי הגזרות, מפקד רדואן, מפקדי חטיבות ומקביליהם, כל הדבר הזה ממוקד ומאוד מכאיב להם. מה שנשאר עכשיו זאת דריכות – צריך ללכת לחומרה, לקחת בחשבון את הדברים ויש פה את מיטב היחידות של צה"ל, אין חוכמות".

מפקדת אוגדה 36 בצפון - שר הביטחון יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מפקדת אוגדה 36 בצפון - שר הביטחון יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מפקדת אוגדה 36 בצפון - שר הביטחון יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button