חדשות הארץמבזקים

הרשויות: ההתייקרות החדה בעלויות הטמנת אשפה תחייב עלייה בארנונה

החל מה-01/10/2024, הרשויות המקומיות ישלמו תוספת של 27 ש"ח לטון אשפה באתר לפינוי פסולת הגדול בישראל, אתר אפעה. לטענת איגוד הגזברים ברשויות המקומיות, מדובר בהתייקרות חדה וחסרת תקדים שתסיט מהרשויות המקומיות כספים רבים, שהיו מיועדים לשירותים שונים לתושבים. כך למשל, עיריות כמו ירושלים ותל אביב יצטרכו להוסיף עשרות מיליוני שקלים בשנה עבור פינוי האשפה.

הסיבה לעלייה החדה היא החלטת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לעלות את המחיר ההטמנה לטון לאתר אפעה באלפי אחוזים, כאשר אתר אפעה מגלגל את ההתייקרות על הרשויות המקומיות. מנהלת אתר חירייה שלח מכתב בנושא לגזברי הרשויות הרלוונטיות בזו הלשון: "בהמשך להודעתנו מחודש 12.2023 בדבר הודעת מטמנות אפעה\ כי קיימת דרישה חדשה מרמ"י לתשלום תמלוגים פר טון מוטמן, אבקש לעדכן כי בימים אלה קיבלנו הודעה ממטמנות אפעה על עליה של מחירי ההטמנה באתר אפעה בסך של 27 ₪ צמוד מדד בתוספת מע"מ החל מיום ,1.10.24."

לטענת איגוד הגזברים, תקציב האיגוד לשנת 2024 לא כלל התייקרות זו, שכן לא היתה ודאית במועד עריכת התקציב. בכוונת האיגוד לקיים דיון במועצת האיגוד הקרובה ולקבל החלטה בנוגע לעדכון תעריף הכניסה לאתר חירייה. יצוין כי הודעת מטמנת אפעה מתייחסת לכלל הרשויות והחברות המפנות אשפה להטמנה באתר זה שהוא אתר הטמנה בלעדי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רו"ח אריה ברדוגו, יו"ר איגוד הגזברים: "אי אפשר לקבל את ההתנהלות הזאת, במצב חירום של כמעט שנה, אחרי בחירות בכל הרשויות בישראל, הרשויות אישרו בקושי רב את תקציב העירייה, אנחנו מקבלים מכה קשה מאוד שתוסיף הוצאה לא מתוקצבת של מיליוני שקלים לרשות, רק בגלל שמישהו ברמ"י החליט שאפשר להכניס את היד לכיס הרשויות בשעה קשה זו."

ברדוגו הוסיף: " 27 ש"ח לטון אשפה זה לא פחות משערורייה וגניבת הציבור, הרשויות לא יעמדו בזה והארנונה תעלה וכך התושב הפשוט ישלם את ההחלטות הלא סבירות של רמ"י כולם מבינים שאין לנו ברירה ואין לנו פתרון אחר, ואנו שבויים בפני מקבלי ההחלטות של רמ"י. חייבים לעצור את זה ויפה שעה אחת קודם, אנחנו פועלים ביחד עם יו"ר המרכז לשלטון מקומי מר חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות, ובוחנים את כל האפשרויות העומדות לפנינו כולל עתירה לבית המשפט."

Back to top button