מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד הבינוי והשיכון הציג תכנית ראשונית לשיקום ופיתוח הצפון

הבוקר (שלישי) נפגש מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון. במפגש, הוצגה תכנית המשרד, לקידום פיתוח ושיקום האזור בהשקעה של מיליארדים ₪.

בהמשך לפגישות השוטפות של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף ומנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן יחד עם ההנהלה הבכירה של המשרד, ולאחר חודשים של עבודת מטה מאומצת ושיח עם ראשי הרשויות בקו העימות בצפון, הוצגה היום לראשי הרשויות תוכנית ראשונית לשיקום ופיתוח הצפון.

התכנית שמה דגש על שיקום ההתיישבות הכפרית: 95 יישובי קו העימות הממוקמים במרחק של 0-9 ק"מ מהגבול, כמו כן, בערים קריית שמונה ושלומי עיקר התכנית נוגעת לגיבוש הטבות לעידוד חזרת התושבים לערים אלו ואכלוסן בתושבים חדשים. כמו כן הוצגה תמונת מצב עדכנית לפיה קיים כיום מלאי תכנוני של 125,000 יח"ד המצויות בשלבי תכנון שונים בערים המרכזיות בצפון הארץ שיביאו להכפלה עתידית של מספר התושבים באזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדיון היום לקחו חלק, סמנכ״לית לענייני הכפר, אסנת קמחי, מנהל מחוז צפון, אריאל אולצוור, מנהל מחוז חיפה, שלמה פייבלוביץ, אדריכלית המשרד ורד סולומון ממן, וראש מינהל קו העימות נסי אנג׳ל כץ. חזון משרד הבינוי והשיכון לתמונת הצפון העתידית מתמקד בשלושה מישורים עיקריים:
(1) שיקום וצמיחה דמוגרפית של יישובי קו העימות עירוני כפרי
(2) עוגנים מרכזיים
(3) הכפלת מספר התושבים באזור

בדיון עלו סוגיות משמעותיות רבות בהן; שיקום התשתיות הקיימות; בחינה של עלויות הפיתוח הבנייה באזור; שדרוג המרקם הוותיק; תקצוב בניית מוסדות ציבור; הסרת חסמים לבנייה חדשה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: ״מדינת ישראל מחויבת לחיזוק היישובים בצפון והפיכת האזור למרכז כלכלי ודמוגרפי מוביל. בתכנית הזו, משרד הבינוי והשיכון לא רק משקם את הקיים אלא בונה את עתיד הצפון, עם מטרופולין חדש ושגשוג שימשוך אליו אלפי משפחות חדשות."

השר הוסיף: "הדיון היום הוא צעד ראשון בדרך, במיוחד בתקופה זאת עלינו להסתכל קדימה ולתת לתכניות העתיד לחזק אותנו בהווה. שיתוף הפעולה עם הרשויות מהותי לביצוע התכנית ובתקופה הקרובה ניפגש לדיונים נוספים.״

מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן: ״הדיון היום הוא חלק מדיאלוג שוטף שאני וגורמי המקצוע במשרד מקיימים על בסיס יומי עם ראשי הרשויות בצפון, והוא מהווה נדבך מרכזי להצלחת התכנית שלנו לשיקום ופיתוח האזור. עלינו להיות מוכנים לשעה שבה ניתן יהיה להתחיל בעבודות בשטח, ויחד אנו מוודאים שההשקעה המשמעותית תיתן מענה לצרכים הייחודיים של כל יישוב ויישוב, ותבטיח את הצמיחה הדמוגרפית והכלכלית הדרושה להחזרת החיים והשגשוג לצפון הארץ.״

משרד הבינוי והשיכון - דיון
צילום: דוברות משרד הבינוי והשיכון
משרד הבינוי והשיכון - דיון
צילום: דוברות משרד הבינוי והשיכון

Back to top button