מבזקיםתנועה ותחבורה

רכבת ישראל החלה להפעיל רכבות אלסטום ארוכות עם עשרה קרונות

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה להפעיל רכבות מסוג אלסטום (דו קומתיות אדומות), עם עשרה קרונות בעלות קיבולת של כ-1,300 מקומות ישיבה. זאת כחלק מההערכות לגידול המשמעותי בכמות הנוסעים השנתית, מ-70 מיליון נסיעות בשנת 2019 לכ-200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ- 300 מיליון נסיעות בשנת 2040.

רכבות האלסטום מופעלות מזה מספר שנים בתצורה של שבעה ושמונה קרונות. לאחרונה, עם הגידול בכמות הנוסעים ברכבת והרצון לשיפור השירות והורדת העומסים, ולאחר שבוצעו ניסויים שונים והתאמות תפעוליות, החלה הרכבת בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות. עם קבלת כל האישורים הנדרשים, רכבות אלה נכנסו לאחרונה לשירות באופן הדרגתי, בהתחלה בקווים הצפוניים, המאופיינים בביקושים גבוהים.

לצד זאת, מפעילה הרכבת מזה מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות רבות קיבולת, מסוג סימנס DDEMU עם עשרה ושתיים עשרה קרונות, עם קיבולת של כ- 1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה מופעלות בקווים לירושלים, ובקו הפרברי שבין בנימינה לאשקלון. סה"כ מופעלים מידי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.

שרת התחבורה מירי רגב: "דווקא בתקופה המאתגרת הזו, שעה שחיילנו האמיצים נלחמים ממש בשעות אלו בכל הגזרות, אנחנו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחייבים לעשות הכל כדי לשמור על רציפות תפקודית ביבשה, באוויר ובים. לרכבת ישראל יש חשיבות עצומה במשימה הזו ואני מודה ליו״ר ולמנכ״ל על עבודתם המסורה בימים אלו ועל הפעלת הרכבות מהדגמים החדישים ביותר הקיימים בעולם."

רגב הוסיפה: "הציבור הישראלי מביע את אמונו מדי יום ברכבת ישראל ומספר הנוסעים בה גדל בהתמדה. ברוח החדשנות של המשרד אישרנו את הפעלת הקרונות החדישים והרכש הנוסף על מנת לאפשר נסיעה שקטה בטוחה ונקייה בצד שמירה על איכות החיים ואיכות הסביבה. נמשיך לרשת את מדינת ישראל מקריית שמונה עד אילת ברשת רכבות יעילה וחדשנית".

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: זו בשורה גדול לכל המשתמשים בשירותי רכבת ישראל. ברוח חזון השרה 'מחברים את ישראל' ורפורמת 'צדק תחבורתי' אנחנו נמשיך לעודד את הציבור לוותר על הרכב הפרטי ולהשתמש בשירותי הרכבות והתחבורה הציבורית. בעזרת הרכבות והקרונות החדישים האלו אזרחים רבים יוכלו ולהתגבר על עומסי התנועה ולהגיע במהירות ובנוחות למחוז חפצם. באמצעים הטכנולוגיים הקיימים כיום יכולים הנוסעים גם להנות מנסיעה בטוחה ושקטה וגם לנצל זמן יקר בהגעה ממקום למקום".

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: “בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, והחלטת דירקטוריון הרכבת, אנו נערכים לעלייה המבורכת במספרי הנוסעים הצפויה בשנים הקרובות, עם רכש משמעותי של רכבות חדישות, המאפשרות קיבולת נוסעים גבוהה, ברמת שירות מיטבית. לאחרונה אישרנו בדירקטוריון הרכבת רכש נוסף, אשר ימשיכו את מגמת שיפור השירות."

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: בזכות שיתוף פעולה עם משרד התחבורה ועבודה מסורה של אנשי הרכבת אנו ממשיכים במגמת הארכת הרכבות הקיימות לשמונה, עשרה, ו-12 קרונות. הארכת הרכבות מוסיפה מידי יום אלפי מקומות ישיבה בכלל הרשת הרכבתית, ומאפשרת שיפור משמעותי בשירות הרכבתי, הבא לידי ביטוי הן בהורדת העומסים ברכבות, והגדלת היצע מקומות הישיבה, והן בשיפור הדיוק הרכבתי בכל הארץ."

זה הוסיף: "לצד פיתוח תשתיות המסילה המואץ, הארכת רכבות קיימות, ושילוב טכנולוגיות מתקדמות כגון מערכות איתות וחישמול, יאפשר לנו להיערך למתן שירות רכבתי איכותי בעשורים הקרובים, בהם מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק."

רכבות אלסטום - עם קרונות רבות
צילום: רכבת ישראל
רכבות אלסטום - עם קרונות רבות
צילום: רכבת ישראל
רכבות אלסטום - עם קרונות רבות
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

Back to top button