מבזקיםצבא וביטחון

חוליית מחבלים סוכלה דקות לפני ביצוע פיגוע בכביש 85 בצפון הארץ

הותר לפרסום: בפעילות שוטרי המחוז הצפוני סוכלה חוליית טרור דקות לפני שעמדה לבצע פיגוע במתווה של השלכת בקבוקי תבערה, לעבר כלי רכב בכביש 85 בצפון הארץ. הבוקר (רביעי) עם סיום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז צפון הוגש כנגד המעורבים כתב אישום.

ב-4 באוגוסט, כחלק ממערך הביטחון השוטף שמבצעים שוטרי מחוז צפון בנקודות אסטרטגיות וצירים מרכזיים בצפון הארץ, הבחינו השוטרים סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר בשני קטינים חשודים לבושים בגדים שחורים בתוך חנייה סמוכה לצומת גילון כשהם אוחזים דבר מה.

במהלך בדיקת החוליה זיהו השוטרים כי השניים סיימו להכין מספר בקבוקי תבערה מלאים בחומר דליק ובמקום אותרו ממצאים נוספים שהעלו את חשד השוטרים כי השניים תכננו להשליך את בקבוקי התבערה על כביש 85, לעבר כלי רכב הנעים בציר כשהרקע הוא לאומני. שני החשודים, נעצרו והועברו לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחומר החקירה בשב"כ ובמשטרה עלה כי החוליה הגיעה במהלך שעות הלילה לתחנת דלק סמוך לאזור מגוריהם, שם מילאו מיכל דלק, המשיכו באופניים חשמליים לעבר חניון רכבים סמוך לצומת גילון והחלו בהכנת בקבוקי התבערה תוך שהם מתעדים את פעולותיהם במכשיר הטלפון שהיה ברשותם.

עוד עלה בחקירה, כי השניים התכוונו להשליך את בקבוקי התבערה לעבר רכבים הנעים באזור צומת גילון כאשר לדבריהם הרכבים המיועדים שייכים לתושבים יהודים. בנוסף, הצטיידו הנאשמים במדליק פחמים באמצעותו תכננו להצית את היער הסמוך (גילון) על רקע לאומני.

בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון, תגיש פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום כנגד שני הנאשמים בבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד שרון אדרי.

בקבוקי תבערה מוכנים לפעולה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button