מבזקיםצבא וביטחון

ראשי רשויות ביו"ש: לעצור מיד את תהלוכות המחבלים החמושים בקו התפר

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ וראש מועצת קדומים עוזאל ותיק, קוראים לממשלה " לסכל את תהלוכות הנשק בצמוד לקו התפר בג'נין, בטול כרם ובקלקיליה בהן קוראים לרצח ישראלים." לטענת ראשי הרשויות, במקביל לעלייה בפיגועים בשומרון, מתגברות בחודשים האחרונים גם תהלוכות המחבלים בתוך הערים הערביות הסמוכות לקו התפר, בין השאר בטול כרם, בקלקיליה ובג'נין.

ראשי הרשויות ביו"ש חושפים סרטונים בהם נראים מחבלים בתוך הערים הערביות עם נשקים מונפים וקוראים לרצח ישראלים. הטרי שבסרטונים הוא מהלוויית המחבלים הבוקר (רביעי) בג'נין, בו נראים מחבלים חמושים הצועדים בחופשיות ומבצעים ירי לאוויר בעוד הקהל התומך קורא "בצע בצע פיגוע".

השלושה קוראים למערכת הביטחון ולממשלה לפעול באופן מיידי לחסל או לירות מהאוויר בכל מחבל שנושא נשק ולעצור כל מחבל הקורא לרצוח ישראלים, זאת כדי למנוע את השביעי באוקטובר ביישובי קו התפר ובשומרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "מה צריך יותר מאשר לראות בעיניים את המחבלים הולכים עם הנשקים בידיים וקוראים לרצוח ישראלים. מה לא הבנו אחרי השביעי באוקטובר? הם אומרים את מה שהם מתכוונים לעשות והמערכת ממשיכה להאמין באותה קונספציה שהם לא מתכוונים למה שהם אומרים."

דגן מדגיש: "הם מתכוונים למה שהם אומרים ואנחנו דורשים מהממשלה להורות למערכת הביטחון לשנות את הדירקטיבה, כל מחבל שיש לו נשק, צה"ל צריך לעצור אותו או להרוג אותו. לא יכול להיות שתהלוכות כאלה ימשיכו אחרי השביעי באוקטובר. הם מסכנים הן את ישובי השומרון ומתוך השומרון מסכנים את כפר סבא, נתניה, בת חפר והמרכז. מדובר בפיקוח נפש מידי, צריך רק להקשיב להם."

ראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ: "התמונות של מצעדי החמושים בערי הטרור הפלשתינאים שכולנו עדים להם בחודשים האחרונים, בטול כרם, בקלקיליה בג׳נין ובשאר המקומות, הן אותן תמונות של מצעדי טרור של מחבלים שהיינו עדים להן בעיר הטרור עזה, בשנים האחרונות לפני ה7/10."

קוזניץ הוסיף: "צריך להתעורר ולשנות את הדיסקט לפני שחס וחלילה נמצא את הטרוריסטים בכפר סבא, בת חפר ובשאר יישובי התפר. עלינו להילחם בטרור עוד לפני שהוא מרים את הראש ולחסל את כל המחבלים שצועדים בגלוי וקוראים תיגר על מדינת ישראל."

עוד הוא ציין: "אני קורא לממשלה, לראשי מערכת הביטחון ולכל מי שאמון על בטחון אזרחי מדינת ישראל לפעול על מנת לצאת למלחמה רחבה כנגד מחבלי הרש״פ וארגון חמאס ברחבי יו״ש. לאסוף את כל הנשקים, לחסל את המחבלים ולמגר את הטרור".

ראש מועצת קדומים עוזאל ותיק: לא ייתכן שבלב הארץ יתפתחו ויצמחו קיני טרור שכאלה המאיימים על כפר סבא, נתניה, כפר יונה, יישובי השומרון, עפולה ויישובי קו התפר. חייבים לצאת מהראש של ה- 6.10. אנו דורשים מהצבא ומהממשלה לפעול ביד קשה הרבה יותר בטיפול בקיני הטרור ביו"ש, שכן בדיוק כמו שהבנו (מאוחר מידי) בעזה – מחבלים צריך לחסל. לא בפינצטה לאחר פיגוע אלא בסיטונאות ובשיטתיות. על הצבא להיכנס בהקדם למבצע יזום וארוך טווח להחזרת המשילות והביטחון".

ראשי רשויות בשומרון
צילום: רועי חדי

Back to top button