מבזקיםמשפטי/פלילי

הצהרת תובע נגד תושב באר שבע בחשד לסחיטת דמי פרוטקשן מעסקים

משטרת תחנת באר שבע פתחה בחקירה בעקבות דיווח שהתקבל במהלך החודשים האחרונים אודות אירועי הצתה וגרימת נזק למסעדה ברחוב רינגלבלום בעיר באר שבע שכללו, בין היתר, ניפוץ ויטרינות והשחתת ציוד שישמש לתפעול המקום.

במסגרת המאבק בתופעת "הפרוטקשן" ועבירות של סחיטה באיומים שהתווה מפקד המחוז, ניצב אמיר כהן, הנחה מפקד המרחב תנ"צ אפי שימן להשתמש בכל האמצעים הנדרשים על מנת לאתר את מבצע העבירה, לחקרו ולמצות עמו את הדין.

בתוך כך, פעלו חוקרי ובלשי תחנת באר שבע באופן סמוי, תוך שימוש במגוון אמצעים, על מנת לאסוף ראיות מפלילות נגד תושב העיר באר שבע, שעל פי החשד, ניסה לאיים ולסחוט את בעל העסק בכוונה כי הבעלים ישלם דמי חסות תחת מסווה של שירותי שמירה עבור בית העסק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת החקירה עלה כי החשוד נפגש עם הבעלים מספר פעמים וקיבל לידיו דמי חסות של עשרות אלפי שקלים תחת מסווה של שירותי שמירה בניגוד לחוק. במהלך החקירה והפעילות הסמויה, ביצעו שוטרי תחנת באר שבע את מעצרו של החשוד במפגש האחרון בין השניים, בחודש אוגוסט, בהם נדרש בעל העסק להעביר את הכספים אל החשוד.

מעצרו של החשוד, בשנות ה-50 לחייו, הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בבאר שבע, ובסיומה של החקירה וגיבוש תשתית ראייתית לכאורית נגדו, הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הצהרת תובע ומעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בבאר שבע. מחר (חמישי) יוגש נגד החשוד, על ידי פרקליטות מחוז דרום, בהתאם לתשתית הראייתית, כתב אישום ובקשת המשך מעצרו עד לתום ההליכים.

מפקד תחנת באר שבע, נצ"מ שלומי דראי: "מרחב הנגב של המחוז הדרומי ימשיך במלחמה חסרת הפשרות בתופעות אלימות של גביית דמי חסות, זאת בהתאם למדיניות של מפקד המחוז והמרחב, וישקיע את מירב המאמצים והאמצעים הנדרשים, גלויים וסמויים, על מנת לאתר מחוללי פשיעה הפוגעים בציבור ורכושו."

נצ"מ דראי הוסיף: "כל תלונה שתתקבל במשטרה תטופל באופן מקצועי ומהיר על מנת למגר כל תופעת פשיעה במטרה להעמיד את העבריינים לדין ולהרחיקם מהחברה."

הצתה במסעדה - פרוטקשן - באר שבע
צילום: דוברות המשטרה
הצתה במסעדה - פרוטקשן - באר שבע
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button