מבזקיםמשפטי/פלילי

אב ובנו ניסו לגנוב 2 משאיות ממקום עבודת האב באזור אשדוד

ב-7 באוגוסט בשעות הערב, סיכלו בלשי תחנת בית שמש שבמחוז ירושלים, תוך שיתוף פעולה עם מוקד חברת "איתוראן", את גניבתן של שתי משאיות השייכות לחברת לוגיסטיקה מאזור אשדוד אשר עשו דרכם לכיוון יו"ש ואותרו על ידי השוטרים בסמוך לצומת תל-עזקה.

לאחר עצירתם על ידי הבלשים, נמצא כי בכלי הרכב נהגו שניים מהנאשמים, תושבי הפזורה בדרום בשנות ה-30 לחייהם, והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה בבית שמש. במסגרת חקירתם של השניים, התעורר חשד כי ישנם מעורבים נוספים שידם בדבר. כמו כן, גבו חוקרי המשטרה מבית שמש עדותם של אנשי החברה, ביניהם את עדותו של הנהג הקבוע של אחת המשאיות שנגנבו.

בתוך כך, במסגרת החקירה הוארך מעצרם לבקשת המשטרה בבית המשפט של שני הנאשמים שנעצרו. בהמשך החקירה עלה, כי באותו היום (7.8) הגיעו שני הנאשמים אל העיר אשדוד באמתלה כי נדרשת עזרתם לאחר שבעלי החברה לכאורה נתקע ללא נהגים זמינים, וכי הם צריכים לסייע להעביר את שתי המשאיות למוסך בחברון, בתמורה לסכום כספי של 1,000 ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שהגיעו אל אזור התעשייה, חבר אל הנאשמים אדם נוסף חובש כיפה שהניע את המשאיות וביקש שיעבירו את המשאיות דרך מעבר חוסאן (ביתר עילית) והוא יפגוש אותם בכניסה לחברון. תכנון זה לא יצא לפועל כאמור, לאחר ששני הנאשמים נעצרו עוד בדרכם ובסמוך לעיר בית שמש, על ידי בלשי המשטרה.

עוד במהלך פעולות החקירה הרבות, נאספו מצלמות אבטחה המוצבות סמוך למתחם חברת הלוגיסטיקה. על פי תיעוד שנאסף, התחקו חוקרי המשטרה אחר רכב שהושכר בתאריך 7.8 בשעות הבוקר על ידי תושב אילת. בדיקה מהירה אודותיו, העלתה כי מדובר בבנו של אותו נהג קבוע של המשאית שנגנבה. בעקבות ממצא חשוב זה, התחזק חשד המשטרה כלפי אותו נהג בחברה ובנו.

כנגד שניים אלו, הוציאו חוקרי המשטרה צווי מעצר בבית המשפט. בתאריך 12.8 נעצר נאשם זה, עובד החברה, לחקירה וכבר למחרת היום נעצר הנאשם הנוסף, בנו. מעצרם של ארבעת הנאשמים הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי אותן פעולות חקירה שנעשו במקצועיות רבה על ידי תחנת המשטרה בבית שמש.

לאחר שזאת הושלמה וגובשה תשתית ראייתית, במועד הגשת הצהרת תובע בימים האחרונים, הורה בית המשפט על שחרורם בתנאים מגבילים. היום (רביעי), הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים את כתב האישום נגד הארבעה בגין עבירות של קשירת קשר למעשה פשע גניבת כלי הרכב.

רס"ר שובל מורבן, חוקרת בתחנת המשטרה בבית שמש, ציינה: "במסגרת חקירה מעמיקה שהחלה מיד עם מעצרם של שני הנאשמים שנהגו במשאיות הגנובות ונעצרו על ידי בלשי התחנה, התעורר חשד ממשי כנגד שניים נוספים. פעולות חקירה מקצועיות שנעשו על ידי חוקרי התחנה, הובילו לחשוף כי יושבי רכב שהגיע בסמוך לחניית המשאיות, אף הם מעורבים בכך ומיד התחלנו בפעולות התחקות אחריהם."

מורבן הוסיפה: "בפעולות דקדקניות, הצלחנו לאתר את מספר הרכב שזויף באמצעות סרט דביק- איזולירבנד, ולגלות את זהותו של שוכר הרכב. מכאן ועד למעצרם של השניים הנוספים- אב העובד בחברה ובנו, הדרך הייתה כבר קצרה. לאחר שגובשה תשתית ראייתית למעשיהם והקשר לביצוע עבירות הרכוש, הגישה יחידת תביעות ירושלים את כתב האישום. שוטרי מחוז ירושלים ימשיכו לפעול בנחישות, לסכל ולאתר מעורבים בעבירות הרכוש השונות, במטרה למצות עמם את הליכי החקירה והדין, ולשמור על שלום הציבור ורכושו."

גניבת משאית - אזור אשדוד
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button