כלכלהמבזקים

נמל אשדוד: ירידות בהכנסות ורווחיות הנמל, השפעת המלחמה מורגשת

חברת נמל אשדוד בע"מ פרסמה היום (רביעי) את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה של 2024, שהושפעה מהמלחמה, השפעות גיאופליטיות נוספות לרבות שינויים מהותיים בתעבורת השייט העולמית, לחצים אינפלציוניים וסביבת ריבית גבוהה. התוצאות מלמדות על פגיעה כלכלית כתוצאה מהמלחמה- במחצית הראשונה של שנת 2024 נרשמו הפסד תפעולי של 37 מיליון ש"ח והפסד נקי של 27 מיליון ש"ח.

שאול שניידר, יושב ראש דירקטוריון נמל אשדוד: "נמל אשדוד כמתקן אסטרטגי חיוני ממשיך למלא את תפקידו הקריטי למשק בימים מאתגרים אלו. כנמל ממשלתי אנו נותנים מענה מלא לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, לצד המשך הפעילות העסקית וגידול בהיקפי המטענים ובהיקפי הפעילות בהשוואה לתחילת המלחמה".

ניסן לוי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "התוצאות הכספיות של נמל אשדוד ברבעון ובמחצית מצביעות על שיפור עקבי וצפי חזרה מהירה לרווחיות משמעותית. חזרנו, לראשונה מאז פרוץ המלחמה לרווחיות מפעילות הליבה העסקית כאשר השורה התחתונה הושפעה מהפרשות בגין הסכם מסגרת ובונוס לעובדי החברה. לאור אתגרי התקופה, אנו ממשיכים להתאים את תוכניות העבודה של החברה על מנת להמשיך לתת מענה יעיל ללקוחותינו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״הדוחות הכספיים של נמל אשדוד משקפים את האתגרים שעמדו בפני המשק הישראלי במחצית הראשונה של 2024, לרבות השפעות המלחמה והשינויים בתעבורה הימית העולמית. עם זאת, אנו רואים סימנים מעודדים של התאוששות ושיפור בפעילות הנמל. משרד התחבורה ימשיך לתמוך בנמל אשדוד במאמציו לשמור על מעמדו כמתקן אסטרטגי חיוני למדינת ישראל".

דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות: "זה ממש לא דבר מובן מאליו שגם בתקופה של מלחמה שנכפתה עלינו, תקופה שהיא ללא ספק מורכבת ומאתגרת עבור מדינת ישראל – נמל אשדוד ממשיך להציג תוצאות חיוביות ולגלות הרבה חוסן, אחריות והצלחה רבה! כולי גאה בעובדים המסורים והמקצועיים, בהנהלה המעולה וכמובן בתוצאות המדהימות בשטח.שאפו ענק לכל העוסקים במלאכה!".

ההכנסות במחצית הראשונה עמדו על 461 מיליון ש"ח, ירידה של 14% לעומת התקופה המקבילה ב-2023. ברבעון השני נרשמה עלייה משמעותית ל-247 מיליון ש"ח, גידול של 20% בהשוואה לרבעון הקודם. עם זאת, הנמל חזר לרווחיות מפעילות הליבה ברבעון השני עם רווח תפעולי של 16 מיליון ש"ח, אך ההפסד התפעולי הכללי במחצית עמד על 37 מיליון ש"ח.

ההפסד הנקי במחצית הראשונה היה 27 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי של 71 מיליון ש"ח אשתקד. ה-EBITDA המתואם ירד ל-25 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-125 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה ב-2023. הוצאות אחרות, שכללו בין היתר הוצאות בגין הסכמים ובונוסים, עלו ל-23 מיליון ש"ח.

במגזרי הפעילות נרשמו ירידות משמעותיות: במגזר המכולות נרשמה ירידה של 9% בהיקף המכולות, במגזר הרכבים ירידה חדה ל-39 אלף רכבים, ומגזר המטען הכללי ירד ב-20% ל-454 אלף טון. מנגד, תחום אוניות הנוסעים עצר בשל המלחמה ונערך לחידוש הפעילות. נמל אשדוד ממשיך להוות מתקן אסטרטגי חיוני למשק הישראלי, עם התמקדות בהחזרת הרווחיות ובתמיכה בצרכים הביטחוניים של המדינה.

נמל אשדוד
צילום: דוברות נמל אשדוד

Back to top button