חדשות הארץמבזקים

המורים היו מודעים: בן ה- 16 שהצטרף לדעא״ש וניסה לגייס את חבריו

בשבועות האחרונים נפתחה חקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, בעקבות חשד שעלה כי נער בבית ספר בבית חנינא הינו פעיל טרור. בתחילת החודש עצרו בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים את החשוד בן ה- 16, במקור תושב צפון הארץ וכיום מתגורר עם הוריו בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, בחשד לחברות בארגון טרור וגיוס לארגון טרור.

מהחקירה בימ״ר ירושלים עולה כי החשוד שלומד בבית הספר במגמת אלקטרוניקה ופיזיקה, ניסה להפיץ את אידאולוגיית דאע״ש בבית הספר שבו למד בקרב חבריו, וכינויו ברשתות חברתיות היה על שם אחד ממנהיגי ארגון הטרור בעבר.

במכשיר הטלפון שלו מצאו חוקרי המשטרה ממצאים שונים המחזקים את החשדות נגדו, ובהם: תכני טרור ואלימות רבים. החל מתכני דאעש ועד לסרטון הסברה להכנת מטעני נפץ וחבלה. כמו כן חשפו החוקרים קבצים שהיו ברשותו, ובהם נוסחאות להכנת מטעני נפץ ואופן רכישת החומרים, וכן קבצים ובהם הלכות דתיות באסלאם בנושא פיגועי התאבדות, רצח חפים מפשע וכיו״ב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעדויות שמסרו חבריו במשטרה, עולה כי החשוד ניסה לגייסם שוב ושוב לארגון הטרור דאעש ואף איים על אותם אלו שיבחרו שלא להצטרף לשורות ארגון הטרור- שמחבליו יהרגו אותם יום אחד. לחלקם אף מסר שהוא רוצה לבצע פיגוע במתווה של מכונית תופת או באמצעות חומרי נפיץ ולמות ״ח׳ליפה״ (כדבריו).

עוד עולה בחקירה במחוז ירושלים כי חלק מהמורים בבית הספר שבו למד היו מודעים לכך ואף קראו לו: ״דעדוש״. במקביל לחקירה במשטרה, דיווח בנושא בית הספר יועבר למשרד החינוך. על פי החשד, החשוד היה מפיץ תכני טרור של דאעש בקרב תלמידי בית הספר, שיבח והילל את ארגון הטרור, פעיליו והאידאולוגיה שלו, הזדהה בפניהם כחבר בשורותיו ותומך נלהב, דיבר פעמים רבות על פיגועים, וכן על רצונו להגיע לעיראק ולפעול בשורות ארגון הטרור הרצחני.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית המשפט. עם סיום החקירה במחוז ירושלים, הוגשה נגדו בימים האחרונים הצהרת תובע לקראת כתב אישום ומעצרו הוארך שוב.

רס״ב כאמל פלאח, ר׳ צוות החקירה מהיחידה המרכזית במחוז ירושלים, ציין: ״אנחנו ממקדים פעילות ומשקיעים מאמץ רב ומשאבים לסיכול פיגועים ופעולות טרור, ולמעצר פעילי טרור. כך סיכלו בירושלים שוטרי המחוז עשרות פיגועים וכוונות פיגועים מאז פרוץ המלחמה לפני כמעט שנה. במקרה הזה, ממצאי החקירה והעדויות השונות לא מותירים מקום לספק להיותו של החשוד פעיל טרור בשירות ארגון דאעש״.

עוד אמר: ״העובדה שהוא ניצל את היותו תלמיד בית ספר ואת בית הספר, בכדי להפיץ את אידאולוגיית ארגון הטרור ולגייס לשירותיו אנשים חמורה, ומדאיגה גם העובדה שרבים בבית הספר- כולל מספר מורים, ידעו על כך ולא נקטו אצבע ודיווחו לרשויות בכדי לעצור אותו״.

לסיום אמר כי ״מדובר בתא טרור של צעיר אחד תומך דאעש בבית ספר, שתכנן וניסה בכל דרך להפוך את חבריו לפעילי טרור המזוהים עם הארגון הרצחני, ולבצע בעתיד מעשי טרור. נמשיך במאבק נחוש ומתמשך נגד פעילי הטרור באשר הם״.

טרור - דעא״ש
צילום: דוברות המשטרה
טרור - דעא״ש
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button