בריאותמבזקים

מודיעין: 50 בני נוער הוכשרו כמדריכי עזרה ראשונה במד״א

אתמול (רביעי), 50 בני נוער מתנדבי מד"א סיימו את הכשרתם והוסמכו כמדריכי עזרה ראשונה בטקס בתחנת מד"א במודיעין. טרם תחילת הטקס, הורי המדריכים הטריים עברו הדרכה בעמדות שנפרסו להדרכת החייאה בסיסית, לשימוש במפעם (דפיברילטור) על ידי עוברי אורח, לחבישות ועצירת דימומים ולשימוש במזרק אפיפן במקרה של תגובה אלרגית חריפה. בנוסף, הוצגו להורים חלק מרכבי ההצלה במד"א: רכב תגובה מיידית, אמבולנס וניידת טיפול נמרץ.

המדריכים הטריים שסיימו את הכשרתם, מתחילים בימים אלו להכשיר בני נוער מכיתות ט' בקורס מגישי עזרה ראשונה במרחב איילון של מד"א. קרן איליאן, מדריכת קורס מדריכים: "כתוב במשנה: 'לא עליך את המלאכה לגמור'. זאת אומרת שלכל אחד מאיתנו יש את האחריות לעשות את המוטל עליו בצורה הכי טובה שיש, לא עלינו לסיים אותו, אבל אנחנו חייבים להתחיל. מוטלת עליכם המדריכים משימה קשה אבל לא בלתי אפשרית, אני סומכת עליכם".

פראמדיק טל פלג, אחראי מתנדבים במרחב איילון במד"א: "מדריכים יקרים, זכרו תמיד עיני החניכים יהיו נשואות אליכם בדיוק כמו שעיניכם היו נשואות אל המדריכים שלכם. במהלך השנה החולפת הוכשרו כ-700 מתנדבי נוער במרחב איילון. כיום מוסמכים 50 מדריכי נוער חדשים במרחב ואנו צפויים בעזרתכם להכשיר כמות דומה גם מתנדבי נוער חדשים בשנה הקרובה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אתם אלה שתהוו עבורם את ההשראה, דמות לדוגמא ומודל לחיקוי. הביאו את עצמכם לכיתה, הציגו את היכולות שלכם בידע העיוני והמעשי לצד רגישות והכלה לחניכי הקורס", הוסיף.

מנהל קורס מדריכים במד"א, ד״ר דודי מזור: "כל קיץ אני נרגש לגלות מחדש כמה הנוער שלנו, נוער מד"א, הוא הנוער הערכי והאיכותי ביותר שיש. מתנדבי הנוער, ומדריכי ומדריכות הנוער בפרט, הם הראשונים להתייצב למשימה, לא מפחדים מאתגרים ואלה שתמיד ימצאו את הדרך לעשות את הטוב ביותר למען הכלל״.

עוד אמר כי ״גם בשגרה, וגם במלחמה. במיוחד השנה, ראינו את חשיבות העזרה הראשונה, חשיבות התגובה המיידית, אתם אלה שמכשירים דור שלם של מתנדבים לארגון מגן דוד אדום".

מודיעין - מד״א
צילום: דוברות מד״א
מודיעין - מד״א
צילום: דוברות מד״א
מודיעין - מד״א
צילום: דוברות מד״א
מודיעין - מד״א
צילום: דוברות מד״א
מודיעין - מד״א
צילום: דוברות מד״א

Back to top button