כלכלהמבזקים

ראש עיריית אשקלון בפניה לאוצר לא לקצץ בתכנית "ניצנים"

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם פנה היום (חמישי) למשרד האוצר בהתנגדות נחרצת להחלטה לקצץ בתקציב תוכנית צהרוני 'ניצנים' באופן ארצי ורוחבי.

במכתב משותף שנשלח כבר בשבוע שעבר לצד שורה של ראשי ערים נוספים והמרכז לשלטון מקומי נכתב: "בעשרת החודשים האחרונים, מאז פרוץ המלחמה, הרשויות המקומיות נושאות בנטל כבד של מתן מענה לצרכי התושבים בכל התחומים ולכל הגילאים. למרות שחלק מהשירותים אינם באחריותנו הישירה, נכנסנו "מתחת לאלונקה" כדי להבטיח המשך תפקוד ושגרה ככל האפשר.

עוד נכתב, "הקיצוץ המתוכנן בתקציב 'ניצנים' יפגע ישירות בהורים ובילדים, עם הגדלת הנטל הכלכלי על משפחות הנאבקות כבר עכשיו עם השלכות המלחמה, פגיעה ביכולת ההורים לשמר את מקומות עבודתם, במיוחד משרתי המילואים, וצמצום המענה לילדים המתמודדים עם חרדות וטראומות מהתקופה האחרונה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גלאם המשיך וכתב, "העיתוי והיעד של קיצוץ זה מעוררים תמיהה רבה. במקום לתמוך באזרחים בעת מצוקה, משרד האוצר בוחר לפגוע דווקא באלה הזקוקים לסיוע. כל ההורים יפגעו. חלקם רק בהעמקת יוקר המחיה האישי, וחלקם יאלצו לוותר על השירות, היות ולא יהיה מסובסד. הורה שלא יוכל לשלוח את ילדו לצהרון מסובסד, לא יוכל להמשיך לעבוד".

גלאם סיכם, "אנו קוראים לכם לבטל לאלתר את הנחיית הקיצוץ. במקום זאת, נדרשת תמיכה מוגברת ברשויות המקומיות ובמשפחות המתמודדות עם אתגרי התקופה. בחרתם לפגוע באותם הורים שמכספי המיסים שאתם גובים מהם, סובסדה התוכנית. אך למשרדך יש ככל הנראה סדרי עדיפויות אחרים. לא ניתן ידינו לפגיעה נוספת בתושבינו. אנו מצפים לביטול ההנחיה במהרה".

כידוע, על פי מדיניות ראש העיר ובזכות סבסוד העירייה, באשקלון נהנים ההורים מצהרונים במחיר נמוך במיוחד ומהנמוכים בישראל, העומד על 275 ₪ בחודש. על פי ההחלטה החדשה של משרד האוצר, התוספת יכולה להגיע עד 100 ₪ בחודש לילד ברשויות בכל רחבי הארץ. יחד עם זאת, בעירייה בוחנים כיצד לצמצם ככל הניתן את התוספת החודשית ובכך להמשיך ולהקל על ההורים באשקלון.

תומר גלאם. ארכיון צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

Back to top button