בריאותמבזקים

תינוק בלע גלעין של שזיף; רופאי המרכז הרפואי זיו הוציאו את הגלעין בחדר הניתוח

למרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו השבוע זוג הורים עם תינוק בן 11 חודשים, בחשד שבלע גלעין של שזיף. בבדיקות שנערכו לתינוק אובחן חפץ זר בוושט, סמוך לפתח קנה הנשימה, הוא הובהל מיד לחדר הניתוח, שם חולץ הגלעין על ידי הרופאים.

האם סיפרה שנתנה לו לאכול שזיף אך לא ראתה שהוציא את הגלעין ולכן חששה כי הוא בלע אותו. בחדר מיון ילדים, למרות שלא נצפה דבר בלוע, התעקשו לעשות בירור מקיף ובמסגרת בדיקות וצילום רנטגן שנערכו לתינוק, גילו הרופאים כי אכן הגלעין, נמצא בגופו של התינוק, ונתקע בחלק העליון של הוושט, סמוך לפתח קנה הנשימה.

"חשדנו שהגלעין נמצא בגופו של התינוק, והיינו חייבים לגלות היכן בדיוק" מסביר דר' מג׳ד עסאקלה שטיפל בתינוק "קיימנו בירור מקיף, ואכן במסגרת צילום צוואר צידי גילינו את הגלעין, במקום שסמוך לקנה הנשימה. היה פה נס גדול" הוא אומר " כאשר הגלעין נמצא בחלק העליון של הוושט, משם הדרך קצרה לקנה הנשימה כשהתינוק זז או אפילו משתעל. ואם הגלעין היה מגיע לקנה הנשימה – זה יכול היה לגרום לחסימת הנשימה ולחנק"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התינוק הובהל לחדר הניתוח, ותחת הרדמה כללית חילצו הרופאים את הגלעין בזהירות מגופו. הטיפול המוצלח היה בעבודה משולבת של הצוותים השונים – מיון ילדים, אף אוזן גרון, צוות הרדמה וצוות האחיות של חדר ניתוח.

דר' מג׳ד עסאקלה: "חשוב לנו מאוד להדגיש בפני הורים לתינוקות ופעוטות: יש לחתוך לחתיכות קטנות את כל המזון העגול, גם אם הוא רך, כדוגמת ענבים, שזיפים, דובדבנים, זיתים ועוד – לילדים עד גיל 5 שנים.
חשוב להרחיק מהישג ידם גרעינים ןפיצוחים וחפצים זעירים שהם עלולים לבלוע. גוף זר בקנה הנשימה יכול להביא לחנק או להגיע לריאות וגוף זר בוושט יכול להביא לדלקות וחסימות ומשם להגיע גם לקנה הנשימה. בכל מקרה של חשד לבליעת גוף זר, יש להגיע בדחיפות לחדר מיון ולא להשתהות"

תינוק בלע גלעין
צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו

Back to top button