מבזקיםצבא וביטחון

כ-20 שיגורים לעבר מרחב העיר צפת, העירייה פרסמה הנחיות לתושבים

הערב (שישי) בשעה 17:53 נשמעה אזעקה ברחבי העיר צפת בעקבות ירי טילים שזוהה משטח לבנון. מערכות ההגנה הופעלו ובוצעו מספר יירוטים מוצלחים. בתום סריקות ובדיקות מול מד"א והמשטרה לא נמסר על נפגעים בנפש או על נזקים. כמו כן, אחד הטילים שנורה מלבנון נפל בשטח פתוח (כביש) במרחב המועצה האזורית מרום הגליל. נגרם נזק לכביש, אך אין נפגעים בגוף.

מדובר צה"ל נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב צפת, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, השאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בשטחים הפתוחים באזור העיר צפת. בשלב זה אין דיווח על נזק ונפגעים אך פרצו במספר זירות דליקות שמטופלת כעת על ידי כוחות הכיבוי. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. יש להשמע להנחיות השוטרים הפרוסים בצירים הסמוכים לשריפות, בשלב זה אין חסימות צירים ראשיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה קוראים לציבור להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.

כמו כן, שמונה צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר מוקדי שריפות בשטחים פתוחים, שפרצו בעקבות המטח האחרון והיירוטים. לוחמי-האש פועלים באזור יער הבעל שם-טוב ויער ביריה על מנת לעצור את התפשטות האש.

מפקד האירוע, רב-רשף רועי פיניש אמר כי "מדובר במספר מוקדים בשטחים פתוחים ויערות, לוחמי-האש פרושים בשטח בעיצומן של פעולות לבלימת השריפות".

בעירייה מדגישים כי אין נכון לרגע זה שינוי בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. כמו כן, השגרה נשמרת אך יש להגביר ערנות לאורך השבת. במידה ויש התרעה על התושבים לפעול בהתאם להנחיות על פי סדר העדיפויות הבא: כניסה לממ"ד או מקלט. אם אין ממ"ד או מקלט, יש לשהות בחדר מדרגות ולא בקומה האחרונה. אם אין ממ"ד, מקלט או חדר מדרגות, יש לבחור בחדר פנימי (ללא חרסינות) בו מינימום קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. לשוהים בחוץ יש לשכב על הרצפה ולהן עם הידיים על הראש. העירייה תעביר לתושבים הנחיות חירום במידת הצורך גם במהלך השבת.

נפילת טיל - כביש
צילום: שלום ביטון סגן רבש"ץ אביבים

Back to top button