מבזקיםצבא וביטחון

לוחם נהרג ו-7 נפצעו בתקרית הקשה בשכונת זייתון בעזה – כל הפרטים

הבוקר (שישי) התרחש אירוע קטלני בשכונת זייתון שברצועת עזה, בו נהרג לוחם צה"ל ושבעה לוחמים נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות, ארבעה מהם באורח קשה ושלושה באורח בינוני. האירוע התרחש במהלך מבצע חטיבתי רחב-היקף של חטיבת המילואים, כאשר כוח מגדס"ר המילואים של חטיבת ירושלים (16) יצא למבצע צבאי שתכליתו הייתה להרחיב את מרחב השליטה של צה"ל במסדרון נצרים.

הכוח יצא לפעולה מוקדם בבוקר, ולקראת השעה 8:30 הגיע למבנה דו-קומתי בשכונת זייתון, שנבחר כיעד לתקיפה על מנת להבטיח את השליטה במרחב האסטרטגי. המבנה, שנראה תחילה נטוש, התברר במהרה כמבנה ממולכד. בעת שהכוח החל את פעולת הסריקה והכניסה למבנה, התפוצץ מטען חבלה רב עוצמה שהונח על חומה צמודה למבנה. הפיצוץ פגע ישירות בלוחמים שהיו במקום וגרם לנפגעים רבים.

מחקירה ראשונית שנערכה על ידי צה"ל עולה כי המטען הופעל מרחוק על ידי מחבלים, שהשתמשו במצלמה שהותקנה במבנה לצורך מעקב אחר תנועות הכוחות. באמצעות המצלמה, יכלו המחבלים לזהות את התקרבות הכוח ולתזמן את הפיצוץ בצורה מדויקת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות הפיצוץ, כלל הנפגעים – ביניהם לוחם שנהרג במקום, רס״ל (מיל׳) אביתר עטואר בן 24 מראש העין – פונו באופן מיידי בשני מסוקים לבתי החולים בישראל, שם הם מקבלים טיפול רפואי. מצבם של ארבעה מהפצועים הוגדר כקשה, בעוד מצבם של שלושה אחרים הוגדר כבינוני.

צה"ל החל בתחקיר מעמיק של האירוע, כדי להבין כיצד התרחשה התקרית ומה ניתן לעשות כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

לאור הפיגוע, התעורר מחדש הדיון סביב הסכנות והמורכבויות שבניהול מבצע צבאי בשטח עוין כמו עזה, שבו כל מבנה וכל כלי רכב עשוי להוות סיכון מיידי ללוחמים בשטח. גורמים בכירים בצה"ל הדגישו כי נעשה שימוש נרחב ברחפנים ובאמצעי מודיעין נוספים לצורך אבטחת הכוחות, אך הפעם, נראה כי המודיעין שנאסף לא הצליח לזהות את מלכודת המטען מבעוד מועד.

כוחות צה"ל בשטח נערכים כעת להמשך הפעילות הצבאית, כאשר מתבצעת הערכת מצב מחודשת בשטח על מנת להבטיח את ביטחון הכוחות ולמנוע פגיעות נוספות. המבצע החטיבתי במסדרון נצרים נמשך למרות האירוע הקשה, וצפוי להימשך כל עוד המטרות המבצעיות לא הושגו במלואן.

הפיגוע הקשה הזה מדגיש פעם נוספת את האתגרים העצומים שצה"ל מתמודד עמם בשטחי עזה, כאשר כל פעולה צבאית כרוכה בסיכון לחיי הלוחמים. צה"ל ממשיך לפעול בשטח במטרה להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ותושביה, גם במחיר הכבד של אובדן לוחמים בשדה הקרב.

פעילות קרקעית - לוחמי חיר - לוחמי צהל - לוחמים - רצועת עזה
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button