מבזקיםסוריה

דיווחים בסוריה: מתקפה ישראלית בפרברים המזרחיים של חומס

כלי תקשורת בסוריה מדווחים כי מטוסי קרב ישראליים פתחו במתקפה אווירית על מספר כפרים בפרברי העיר חומס שבמערב סוריה. על פי הדיווחים מערכות ההגנה האווירית הופעלו כדי להתמודד עם מטרות עוינות.

מוקדם יותר דווח כי זוהו תנועות של העברת נשק ותחמושת על ידי המליציות של משמרות המהפכה בעיר פלמירה בפרברים המזרחיים של חומס. פלמירה, שהייתה בעבר אחד האתרים ההיסטוריים החשובים בעולם, הפכה בשנים האחרונות לבסיס מרכזי לפעילותם של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה. המיליציות המקומיות, ובהן גם כוחות אפגניים המשתייכים לפאטמיון, פועלות מתוך העיר ומבסיסים הנמצאים בסביבתה.

תושבי פלמירה, החיים כבר שנים בצל המלחמה המתמשכת, הביעו חשש כבד בעקבות הפעילות הצבאית המוגברת בעירם. הם חוששים שהפעילות של החמושים והעברת הנשק למקום יהפכו את העיר למטרה למתקפות נוספות, שעלולות להביא להרס נוסף ולסבל מתמשך עבור האוכלוסייה האזרחית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העיר פלמירה, אחת הנקודות האסטרטגיות החשובות ביותר באזור, הייתה בעבר מוקד לתיירות עולמית בזכות שרידי המקדשים והעתיקות ההיסטוריות שבה. אך כיום, עם השתלטות המיליציות עליה, הפכה העיר למרכז צבאי מרכזי, המהווה בסיס לפעולות צבאיות של כוחות פרו-איראניים באזור.

Back to top button