מבזקיםפוליטי / מדיני

על רקע המחלוקת: נשיא המדינה שיגר מכתב לראש הממשלה

לנוכח המחלוקת בנוגע לטקס הממלכתי לציון מתקפת הטרור בשבעה באוקטובר נשיא המדינה יצחק הרצוג שיגר היום (שישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

במכתב ציין הנשיא בפני ראש הממשלה כי "לאור המחלוקת הקשה והכואבת שהתפתחה בשבוע האחרון בנוגע לטקס הממלכתי לציון טבח 7.10, ולטובת הנמכת להבות המחלוקת ומניעת ריב ומדון מיותרים בין חלקי העם, אני מבקש להציע כי מתכונת יום הזיכרון לטבח 7.10 תהיה כדלקמן: ראשית, אני מציע כי כל קהילה, קבוצה, ישוב, קיבוץ, מושב ועיר יציינו את יום השנה כרצונם, כנהוג וכמקובל ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בנוסף, אני מציע כי הטקס הממלכתי הראשי יתקיים בבית הנשיא בשנה ייחודית זו."

עוד ציין הנשיא במכתבו כי "הטקס – אשר יתוכלל על ידי בית הנשיא, תוך שיח רציף וקשוב עם הגורמים הנוגעים בדבר, מדינתיים וחברתיים-קהילתיים כאחד – יהיה מכבד, מאחד ממלכתי וצנוע, וכמובן ללא סממנים פוליטיים. הטקס יכלול סממנים ממלכתיים כמקובל, בהם הורדת הדגל לחצי התורן ואמירת קדיש, יזכור ואל מלא רחמים, וכן תכנים נוספים שייקבעו בתיאום ובשותפות, כאמור. לטקס יוזמנו סמלי השלטון ונציגות מכלל הישובים, הקהילות והקבוצות שעולמם חרב בטבח 7 באוקטובר. אבקש כי הצעה זו תיבחן על ידך ברצינות הראויה ותובא לדיון בוועדת השרים לסמלים וטקסים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום כתב הנשיא לראש הממשלה כי "אחריות גדולה מוטלת על נבחרי הציבור בעת הזאת. אזרחיות ואזרחי ישראל נושאים עיניים לנציגיהם, ומצפים כי ימי הזיכרון הקרבים אלינו יהיו מקור לנחמה, ריפוי, איחוי, צמיחה, אמונה, בניין ותקווה; ולא ימים של פירוד, קיטוב ופלגנות חלילה. על התייחסותך אודה."

מכתב נשיא המדינה לראש הממשלה
מכתב נשיא המדינה לראש הממשלה
בנימין נתניהו - יצחק הרצוג
ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button