איראןמבזקים

שר החוץ האיראני: "נקמתנו תיעשה בזמן המתאים, אין היסוס בעניין זה"

שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י התייחס היום (שבת) למתיחות הביטחונית במזרח התיכון ואמר כי "ההתקפה של ישראל על ביטחוננו וריבונותנו לא תישאר ללא תגובה". לדבריו, "תגובתנו תהיה מדויקת וניקח בחשבון את כל הנושאים. נקמתנו תיעשה בזמן המתאים ובאופן הראוי, ואין היסוס בעניין זה".

שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, הדגיש את חשיבות התיאום המלא בין הדיפלומטיה לכוחות המזוינים, תוך הדגשה שהשניים משלימים זה את זה. אראקצ'י הצהיר כי תגובתה של איראן לתוקפנות מצד ישראל תבוא לידי ביטוי בתיאום הדוק בין הדיפלומטים לבין הכוחות בשטח. הוא הבהיר שהתגובה האיראנית לתקיפות מצד ישראל תהיה נחושה וברורה.

בהודעה שפרסמו משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) נאמר כי איסמעיל הנייה, מנהיג חמאס, נהרג יחד עם אחד משומרי ראשו לאחר שמקום מגוריהם הותקף בטהראן ב-31 ביולי. המשמרות האשימו את "המשטר הציוני" בתכנון וביצוע ההתנקשות, בתמיכת ממשלת ארצות הברית, אשר כונתה בהודעה "פושעת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכירים איראניים הביעו זעם על ההתנקשות, והמנהיג העליון של המהפכה האסלאמית, אייתוללה סייד עלי חמינאי, ציין כי ישראל הכינה את הקרקע לעונש חמור בעקבות מעשיה. חמינאי הדגיש כי איראן לא תעבור לסדר היום על מעשה זה, והבטיח תגובה הולמת.

אראקצ'י התייחס גם לשיחות לחידוש הסכם הגרעין (JCPOA) עם המעצמות, ואמר כי איראן אינה ממהרת לחזור לשולחן המשא ומתן, אך גם לא תאפשר עיכובים מיותרים בתהליך. לדבריו, ההתייעצויות בין הצדדים השונים יימשכו, וביניהן גם בחינה של רצינות וושינגטון בשיבה להסכם והסרת הסנקציות שהוטלו על איראן על ידי הממשל הקודם בארצות הברית.

ה-JCPOA, הסכם שנחתם ב-2015 בין איראן למעצמות, כולל חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה, נמצא בקיפאון מאז אוגוסט האחרון. זאת בעקבות סירובה של ארצות הברית להסיר את כל הסנקציות שהוטלו על איראן. איראן מתעקשת על קבלת ערבויות לכך שההסכם יקוים במלואו.

אראקצ'י הוסיף כי הממשלה האיראנית הנוכחית תמשיך במדיניות הממשל של הנשיא ראיסי, ותשים דגש על שיפור הקשרים עם מדינות שכנות כחלק ממדיניות החוץ שלה.

שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י
שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית מאהר

Back to top button