מבזקיםפוליטי / מדיני

בעקבות המחלוקת: הרצוג קורא לנתניהו לקיים טקס מאחד בבית הנשיא

בעקבות המחלוקת הציבורית שהתעוררה סביב הטקס הממלכתי לציון טבח 7 באוקטובר, נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה במכתב אתמול (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בהצעה לפתרון שיוביל לאיחוי וריפוי החברה הישראלית. במכתבו, מציע הנשיא כי טקס הזיכרון המרכזי יתקיים השנה בבית הנשיא, במתכונת ממלכתית צנועה ומאחדת, ללא סממנים פוליטיים.

במכתבו, מציין הנשיא את הצורך להנמיך את להבות המחלוקת ולמנוע פילוג נוסף בחברה הישראלית. הוא מציע לאפשר לכל קהילה ויישוב לציין את יום השנה בדרכם, בדומה למתכונת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בנוסף, הנשיא מציע כי בית הנשיא יארח את הטקס הממלכתי הראשי, תוך קיום דיאלוג רציף עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל קהילות שנפגעו ישירות מהטבח.

הטקס בבית הנשיא, כך מציע הרצוג, יכלול את כל הסממנים הממלכתיים המקובלים ובנוסף, לנציגי כל הקהילות והיישובים שנפגעו ישירות מהאירוע, תינתן ההזדמנות להשתתף בטקס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא סיים את מכתבו בקריאה לראש הממשלה לשקול את הצעתו בכובד ראש ולהביא אותה לדיון בוועדת השרים לסמלים וטקסים: "אחריות גדולה מוטלת על נבחרי הציבור בעת הזאת. אזרחיות ואזרחי ישראל נושאים עיניים לנציגיהם, ומצפים כי ימי הזיכרון הקרבים אלינו יהיו מקור לנחמה, ריפוי, איחוי, צמיחה, אמונה, בניין ותקווה; ולא ימים של פירוד, קיטוב ופלגנות חלילה".

בנימין נתניהו - יצחק הרצוג
ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button