בריאותמבזקים

סטארטאפ ישראלי קיבל אישור FDA לפלטפורמה פורצת דרך באבחון מחלות לב

חברת הסטארטאפ הישראלית AISAP קיבלה לאחרונה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עבור המוצר המוביל שלה- AISAP CARDIO. מדובר בפלטפורמת תוכנה מבוססת בינה מלאכותית, המיועדת לאבחון מהיר ומדויק של מחלות לב מבניות ואי-ספיקת לב באמצעות בדיקות אולטרסאונד. הפלטפורמה כוללת ארבעה מודלים של אבחון פתולוגיות מסתמי הלב ושמונה פרמטרים לבביים מרכזיים, ומספקת אבחנות, מדידות ודוחות מסכמים באופן אוטומטי עבור הרופא. הפלטפורמה נועדה לסייע לרופאים שאינם מומחים בתחום הדימות לבצע את הבדיקות באופן אפקטיבי, תוך זיהוי מהיר ומדויק של עד 90% מהפרמטרים הלבביים הנפוצים ביותר, בתוך דקות ובקרבת מיטת המטופל.

החזון של AISAP הוא לספק לכל רופא עם ערכת אולטרסאונד נייד יכולת לאבחן מחלות וממצאים באופן מיידי בעת מפגש עם מטופל, בכל מקום ובכל זמן – מהמרכזים הרפואיים הגדולים ועד למרפאות בישובים מרוחקים. המערכת מאפשרת לקלינאים לבצע סריקה קצרה בהתאם לפרוטוקול מוגדר, תוך סיוע לקלינאי ברכישת התמונות ובפענוח שלהן. המידע נשלח באופן אנונימי לעיבוד אלגוריתמי בענן, שם מנותחים מבנה הלב, גודל החדרים והעליות, המסתמים וכלי הדם, נוזלים בשריר הלב, אופן זרימת הדם ועוד. התוצאות מנותחות באופן מיידי לרופא שמחליט האם לאשרר את האבחנה או לבצע בה עריכה. לבסוף, מופק דוח מפורט של הבדיקה שנשלח ישירות לתיק הרפואי הדיגיטלי של המטופל באופן המשתלב בתהליך הרפואי.

לפי החברה, בהתבסס על מחקרים פרוספקטיביים שבוצעו בישראל, ב-50% מהסריקות בממוצע, מאותר ממצא משמעותי הדורש התייחסות, ב-25% שונה מהלך הטיפול על רקע ממצאי הבדיקה וכ-5% הופנו לביצוע פעולות דחופות ופרוצדורות מתקדמות. הם מציינים בנוסף כי הפלטפורמה פועלת בהצלחה במחלקות פנימיות וחדרי מיון בישראל וארה"ב והביאה לשינוי במסלול הטיפול של כשליש מהמטופלים שנסרקו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחלות לב הן אחד הגורמים המובילים לתחלואה ותמותה ברחבי העולם. לאור העלייה בביקוש לבדיקות אולטרסאונד לב בישראל, הן בקהילה והן בבתי חולים, AISAP CARDIO מציעה פתרון חשוב לניהול צוואר הבקבוק במעבדות ולייעול התהליך האבחוני. הפלטפורמה מאפשרת לרופאים לבצע אבחון מיידי ומדויק ומסייעת לקלינאים שאינם מומחים לפענח את התמונות ולקבל החלטות טיפוליות מיידיות.

פרופסור אהוד רענני, מייסד שותף ב-AISAP ומנהל מרכז לב, חזה וכלי דם במרכז הרפואי שיבא, ציין כי "ל-AISAP CARDIO יש פוטנציאל לבצע מהפכה בעולם האולטרסאונד, ולאפשר לרופאים לאבחן במהירות ובמדויק את מצב המטופל ליד המיטה". הפלטפורמה מתממשקת עם מערכות מחשוב קיימות בבתי חולים, ונועדה לשמש ככלי עזר חשוב במגוון רחב של תחומים רפואיים, כולל רפואה דחופה, טיפול נמרץ ורפואה מרוחקת.

מייסדי AISAP
צילום: AISAP
קרדיולוגיה - אירוע לב - התקף לב
אילוסטרציה. Image by Myriams-Fotos from Pixabay

Back to top button