מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ הלוי יעתור לבג"ץ בשל אי-יישום החוק לשלילת אזרחות מחבלים

חבר הכנסת עמית הלוי פונה לשר הביטחון, חבר הכנסת יואב גלנט, שר הפנים, חסר הכנסת משה ארבל וראש המטה הכללי, רא"ל הרצי הלוי בדרישה אחרונה ליישם את החוק לשלילת אזרחות או תושבות של מחבלים המקבלים תגמול עבור פעולות טרור. הלוי מציין שהחוק, שעבר ברוב גדול בכנסת לפני למעלה משנה וחצי , נועד להיאבק בטרור, אך אינו מיושם בשל עיכובים מצד המערכת הבירוקרטית. הוא מזהיר שאם לא יתקבל המידע הדרוש ליישום החוק, ייאלץ לעתור לבג"ץ כדי לחייב את גורמי הביטחון לפעול על פי החוק.

הלוי טוען: "השב"כ זורק על צה"ל, צה"ל על השב"כ ושניהם על משרד הביטחון – תמצית של כל מה שרע בבירוקרטיה שלנו ובעיקר של כל מה שרע כשפקידים או מפקדים מתנהלים בחוסר סמכות ולא מאפשרים את יישום החוק, אפילו שעבר ברוב עצום של 94 חברי כנסת ואפילו שמדובר במלחמה בתשתיות הטרור, גם אחרי ה-7.10. לאחר אין ספור ניסיונות אישיים להשיג את המידע, לרבות ישיבות, מכתבים ומה לא, נדמה לי שמיציתי את כל הכלים הפרלמנטריים שברשותי, המערכות פשוט מצפצפות על החוק, כלומר עליכם".

הלוי מסכם את דבריו: "ביקשתי מעורך הדין דוד פטר לשלוח התראה אחרונה בשמי לשר הפנים ולשר הביטחון. אם לא יהיה שינוי בשבועיים הקרובים, אעתור לבית המשפט העליון בשם רוב אזרחי ישראל שנציגיהם חוקקו את החוק, כדי שיתערב ויחייב את צה"ל להעביר את המידע הדרוש ללא דיחוי.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עמית הלוי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button