חדשות הארץמבזקים

היעדים של חיזבאללה במתקפה שסוכלה: מטה המוסד ובסיס של 8200

חזבאללה נערך לפנות בוקר (ראשון) לביצוע מתקפת טרור משמעותית נגד ישראל. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בעומק לבנון מאות מטרות טרור של חיזבאללה שיועדו להוציא לפועל מתקפה רחבת היקף בסגר גודל של כ- 6,000 טילים נגד מרחב גלילות, מטה המוסד ובסיס 8200, כך על פי הערכות. משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי לפחות שלושה נהרגו ושניים נפצעו במתקפת המנע של ישראל. המתקפה המקדימה של צה"ל נערכה זמן קצר לפני השיגורים המתוכננים של חיזבאללה לישראל.

גורם מדיני הבהיר אחרי התקיפות בלבנון: "לא מדובר בתקיפה לפתיחת מלחמה אלא בהסרת איום כבד על מליונים מאזרחי ישראל. המשך ההסלמה – תלוי בפעולת חיזבאללה". ארגון הטרור הבהיר לאחר מכן כי סיימו את השלב הראשון בתגובה וכי שיגרו 320 רקטות לעבר ישראל. סוכנות ידיעות בלבנון עדכנה כי התקיפה הישראלית הייתה הקשה והאלימה ביותר מאז החלה המלחמה. בארגון הטרור אישרו שניסו לירות לעבר מטה המוסד ובסיס היחידה 8200.

דיון הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיים בשעה 8:29 בבוקר. ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הדיון: "לפנות בוקר אנחנו זיהינו היערכות של חיזבאללה לתקוף את ישראל. בעצה אחת עם שר הביטחון והרמטכ״ל, הנחינו את צה״ל לפעול באופן יזום להסיר את האיום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"צה״ל פועל מאז בעוצמה לסכל את האיומים. הוא חיסל אלפי רקטות שכוונו לצפון הארץ, הוא מסכל גם איומים רבים אחרים ופועל בעוצמה גדולה – הן בהגנה והן בהתקפה. אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, להישמע להנחיות פיקוד העורף. אנחנו נחושים לעשות הכול כדי להגן על המדינה שלנו, להחזיר את תושבי הצפון בביטחה לבתיהם ולהמשיך לקיים כלל פשוט: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו״, חתם ראש הממשלה.

בעקבות פעולת המנע, בישראל ינסו למנף את הלחץ על חיזבאללה גם במו"מ לעסקת חטופים בקהיר, כדי להגיע להסדרה בדרום שתשפיע גם על הצפון. עם זאת, צה"ל ערוך לאפשרות שחיזבאללה ינסה לפעול פעם נוספת.

צילום: דובר צה״ל

 

צילום: דובר צה״ל

 

Back to top button