חדשות הארץמבזקים

״לא למהר לעצור את הפעילות, אלא אם קיים חשש לחיי אדם״

בעקבות מתקפת המנע של צה"ל הבוקר (ראשון) בלבנון והמצב המיוחד שהוכרז בעורף, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, קיימה הערכת מצב מיוחדת, במטרה לוודא את השמירה על הרציפות התפקודית של הנכסים האסטרטגיים שבאחריות משרד התחבורה ביבשה, באוויר ובים, לצד הערכות לתגובה אפשרית של ארגון הטרור חיזבאללה בזמן הקרוב.

בישיבה שנערכה בנמל אשדוד, בהשתתפות סגן השרה, אורי מקלב, מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן וגורמי המקצוע, נטלו חלק מנכ"לים ויו"רים של כלל חברות התשתית של המשרד, שהציגו את המוכנות שלהן לכל תרחיש אפשרי ומכלול הפעולות שהן נוקטות על מנת לשמור על כשירות גבוהה גם באירועי קיצון. שרת התחבורה הנחתה את מנהלי החברות לשמור על כוננות מתמדת ועירנות גבוהה בימים הקרובים ולדווח לה באופן מיידי על כל פער שנוצר.

השרה רגב קיבלה בדיון סקירה על היקף הספינות הנכנסות והיוצאות ומתן המענה למחסור בידיים עובדות בנמלים. בנוסף, גורמי המקצוע ציינו בישיבה כי לאחר היוועצות עם גורמי הבטחון, בשלב זה אין הסטת אוניות בין הנמלים השונים. כמו כן הוצגו מלאים וטכנולוגיות שונות שיספקו מענה בתרחיש עלטה בדגש על מפגשי מסילות רכבת וכבישים ובצמתים מרכזיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת התחבורה ציינה בהערכת מצב כי גם בשעות אלו וכן לקראת תחילת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, שישראלים רבים חוזרים ארצה, משרד התחבורה מרכז מאמץ לתגבר את ההאבים התעופתיים שפועלים בלרנקה ובאתונה לצד פתרונות נוספים ומגוונים, על מנת שכל אזרח ישראלי יוכל לשוב לביתו במועד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "בעקבות מתקפת המנע של ישראל הבוקר בלבנון, הנחיתי את כל חברות התשתית והיחידות של המשרד, לא למהר לעצור את הפעילות, אלא אם קיים חשש לחיי אדם, בהתאם להוראות של פיקוד העורף. למרות שישראל סיכלה את המתקפה, החברות ישאירו את כל החמ"לים פתוחים, תוך שמירה על קשר רציף עם האגף לשעת חירום ופעילות בסנכרון מלא בפן ההסברתי מול אזרחי ישראל".

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב: "זו התקופה הבוערת ביותר של משרד התחבורה. לאירועים הבוקר יש השלכות ישירות על התחבורה הציבורית בצפון והמענה שהמשרד נותן מוכיח את עצמו, בזכות ההיערכות והמקצועיות של כלל הגורמים במשרד החל מה-7 באוקטובר ועד היום".

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "בתום הערכת המצב, גורמי המקצוע הונחו לטפל מיידית בכלל הפערים שעלו בישיבה בהתאם להוראות של שרת התחבורה בדיון. משרד התחבורה ממשיך כל העת לשמור על הרציפות התפקודית של מדינת ישראל באוויר, ביבשה ובים גם בזמני חירום, בזכות הערכות מקדימה ותרגילי מש"מ אותם אנו מבצעים בכלל חברות התשתית במשרד התחבורה".

מירי רגב - נמל אשדוד

מירי רגב - נמל אשדוד

מירי רגב - נמל אשדוד

מירי רגב - נמל אשדוד

Back to top button