מבזקיםצבא וביטחון

גלנט: הוצאנו את חיזבאללה משיווי משקל ופעולתו נכשלה

שר הביטחון יואב גלנט הגיע לפני זמן קצר (ראשון) לחמ״ל של אגף המבצעים בצה״ל, יחד עם ראש חטיבת המבצעים תת-אלוף ישראל שומר, ראש חטיבת המחקר באמ״ן תת-אלוף אופיר מזרחי וראש מחלקת המבצעים אלוף-משנה נמרוד ציבולסקי. השר קיבל סקירה מנציגי הזרועות והאגפים על פעולתם במתקפת צה״ל נגד יעדי חיזבאללה שבוצעה בשעות הבוקר.

גלנט שיבח את פעילות המטה הכללי על שיתוף הפעולה ההדוק עם חיל האוויר, אמ״ן ופיקוד הצפון, והדגיש כי פעולת חיזבאללה נכשלה בזכות פעולת צה״ל בסמוך לשיגור הטילים. השר אמר: "הגעתי לכאן על מנת להודות לכם ולהביע הערכה גדולה לאופן שבו אתם מתפקדים. הפעולה של הסרת האיום מבעוד מועד על מתקפת החיזבאללה שתזמנו אותה לדקות האחרונות, הייתה מאוד מאוד מוצלחת."

"ראינו את צה"ל במיטבו, הרמטכ"ל פיקד על המבצע עם המטה הכללי, אגף המבצעים שאנחנו נמצאים בו, פעולה מאוד איכותית של אמ"ן, של חיל האוויר, של פיקוד העורף, וכמובן של פיקוד צפון – הסך הכל של הדבר הזה מאוד מדויק. האויב תכנן לשגר מאות רבות של רקטות לכיוון יישובי הצפון, הפעולה המונעת גרמה לכך שלמעלה מחמישים אחוז, אולי שני שליש מהם לא שוגר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כלומר, בתקיפה של אלפי מטרות מנענו שיגור של מאות. אלה שנורו הצלחנו ליירט אותם באוויר או לשלול את נפילתם בשטחים חיוניים לנו, ולאחר מכן הפעולה המאוד מדויקת כנגד הכטב"מים שבקצה הביאה לזה שלא פגעו כטב"מים בשטח מדינת ישראל."

״פגענו באויב לפני ששיגר והוצאנו אותו משיווי משקל, הדבר הזה נושא בחובו שני מסרים מאוד חשובים – הראשון: לצה"ל יש מגוון יכולות על מנת להשמיד ולפגוע ביכולות האויב, זה דבר מרכזי. והדבר השני שהוא חשוב בראייה עתידית, אנחנו נחושים לבצע כל פעולה שתסיר איום מעל אזרחי מדינת ישראל – בכל זירה, בכל מקום, בכל עת ובכל שיטה, הכל פתוח, מי שבא לפגוע באזרחי ישראל לא ינקה, אנחנו נחסל אותו וזה המסר המאוד ברור״.

״הושמדו אלפי רקטות, נפגעו גם טילים מדויקים בכמה נקודות, עשרות כטב"מים ובסך הכל, תוצאה מאוד מוצלחת. כשאני אורז את כל הדברים, צריך להסתכל על ראייה הכוללת של המלחמה. אנחנו נמצאים בצומת דרכים אסטרטגי ואנחנו צריכים לנצל את המשא ומתן להביא לשחרור חטופים ודרך שחרור החטופים לפתוח גם את החלופה של יצירת הסדרה בצפון ובהמשך גם להרגיע את האזור."

גלנט סיכם: "אנחנו פועלים מבחינה צבאית ונערכים כאילו לא נגיע להסדרה ואנחנו מוכנים בכל רגע למלחמה בצפון על כל מה שיהיה, אבל זאת לא הדרך המועדפת שלנו, ואנחנו נותנים עדיין סיכוי לאפשרות של להביא את זה בדרך הסדרית. לפעולה הזאת יש חשיבות כי כשהאויב יספור את סדר הכוחות שנגרע לו, את מה הוא רצה לעשות ומה הצליח, הוא יגיע לאותה מסקנה שאנחנו הגענו. אני רוצה להביע הערכה לכל מי שלקח חלק ודרככם לכל צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון. תודה רבה".

שר הביטחון יואב גלנט - חמ״ל של אגף המבצעים
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט - חמ״ל של אגף המבצעים
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button