חדשות הארץמבזקים

הרשות להתחדשות עירונית מפרסמת את השכר המומלץ למארגני פרויקטים

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מר אלעזר במברגר, פנה למהנדסי הערים ומנהלי המינהלות להתחדשות עירונית ברחבי הארץ, במכתב המציג לראשונה עלויות שכר סבירות של מארגנים הפועלים בפרויקטים של התחדשת עירונית.

פעילות המארגנים יכולה לסייע לבעלי הדירות בהתארגנות להליך ההתחדשות ולתרום רבות לקידומו, אך עם זאת, במצב הקיים, בו אין תעריפים מוגדרים בחוק או נהלים ממשלתיים לעניין זה, בעלי הדירות כמו גם היזמים מתמודדים עם מציאות שבה מארגנים דורשים, בחלק מהמקרים, שכר המהווה נתח משמעותי מהכנסות הפרויקט, באופן שפוגע ביכולתו לצאת לפועל, כמו גם בתמורה הצפויה לבעלי הדירות ממנו.

מטרת הפנייה היא ליידע את בעלי הדירות, באמצעות המינהלות העירוניות הפועלות כיום מטעם הרשות הממשלתית בכ-50 רשויות מקומיות בישראל, בעלויות הסבירות של שירותים אלו, כמו גם להטמיע עלויות אלה בתחשיבים המהווים בסיס לאישור התכניות במוסד התכנון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: ״הובלנו את ההחלטה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בכדי לרסן את שכר המארגנים ולמנוע מצב של עלויות בלתי סבירות לבעלי הדירות. העבודה שנעשתה בנושא מהווה התחלה של דרך חשובה בסוגיה זו, כמו גם הצגת התקנות בוועדת הפנים בכנסת בזמן הקרוב."

השר הוסיף: "אנו במשרד הבינוי והשיכון, יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית נמשיך לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ ונמשיך לקדם החלטות שיטיבו עם בעלי הדירות."

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "פרסום התעריפים למארגנים הוא צעד חשוב למניעת הוצאות בלתי סבירות הכרוכות לעיתים בשירותים אלו, וגוררות הכבדה על קידום פרויקטים בהתחדשות עירונית. הפרויקט הוא אך ורק של בעלי הדירות, ובידם הכוח למנוע תשלום שכר בלתי-סביר לכל גורם שהוא בפרויקט. הצלחת המהלך תביא להרחבת פעילות ההתחדשות העירונית בישראל, ולהגדלת התמורות הצפויות ממנה לבעלי הדירות"

התעריפים לגבי שכר המארגנים מתייחסים למידת המעורבות והאחריות של המארגנים בפרויקטים אותם הם מקדמים ובהתאם לגודל הפרויקטים המקודמים:
• בפרויקטים אותם מלווה המארגן עד לבחירת היזם, טווח השכר יהיה 5,000-12,000 ₪
• כאשר שירותי המארגן כוללים גם הליך תחרותי לבחירת היזם במכרז, טווח השכר יהיה 8,000-15,000 ₪
• כאשר המארגן מלווה את הדיירים עד לקבלת הדירה החדשה, טווח השכר יהיה 16,000-24,000 ₪
• ככל שהמארגן פועל לקידום התכנון ומלווה את הדיירים עד לקבלת הדירה החדשה, טווח השכר יהיה 25,000-30,000 ₪, בתוספת עלויות התכנון .

התעריפים המומלצים הם ביחס לפרויקטים בסדר גודל של כ-80 יחידות דיור קיימות, כאשר המלצת הרשות היא להקטין או להגדיל את התעריפים בהתאם לכמות יחידות הדיור. בפרויקט בו יש יותר מ-80 יחידות דיור התעריף לדירה ירד ובפרויקט בו יש פחות מ-80 יחידות דיור התעריף לדירה יעלה.

בקרוב וכהשלמה למהלך זה, תביא הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לאישור ועדת הפנים בכנסת תקנות שיחייבו כל יזם להציג בפני בעלי הדירות את עלויות השכר בהן התחייב לשאת עבור מארגנים, כמו גם עבור נותני השירותים אחרים לבעלי הדירות בפרויקט, לפני החתימה על הסכמי פינוי-בינוי. בנוסף, פועלת הרשות לכך שהטבות המס ליזמים בהתחדשות עירונית יחושבו בהתאם לתעריפים האמורים.

Back to top button