חדשות הארץמבזקים

מחקר תקופתי קובע: בחיפה פוגשים פחות חזירי בר ב-4 החודשים האחרונים

ירידה משמעותית בתדירות המפגשים עם חזירי בר במרחב העירוני של חיפה. כך עולה ממחקר, שנערך על-ידי פרופ' איתי בארי – ראש המחלקה למינהל ולמדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, שהתפרסם אתמול (ראשון).

במחקר, שכותרתו "דוח חזירי הבר – מבט משווה: 90 ימים מכניסתו של ראש העיר, יונה יהב, ללשכתו", בדק פרופ' בארי, בין היתר, את תדירות המפגשים עם חזירי בר בחיפה. מהמחקר עולה, כי בהשוואה לחודש פברואר 2024 לאוגוסט 2024, נמצא כי על-פי דיווח הציבור החיפאי חלה ירידה משמעותית בתדירות המפגשים עם חזירי הבא במרחב העירוני של חיפה.

שיעור התושבים שכלל לא פגשו חזירי בר עלה מ-10% ל-31% – יותר מפי שלושה. שיעור התושבים שפגשו חזירי בר פעמיים-שלוש בשבוע או יותר ירד בין פברואר 2024 לחודש אוגוסט באותה השנה מ-27% ל-10% – המהווים ירידה של כשני שלישים. שיעור התושבים שפגשו חזיר בר פעם בשבוע או יותר מכך ירד מ-53% ל-34%.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המחקר קובע, כי ככל הנראה, ירידה זו במספר המפגשים והחיכוך עם חזירי הבר נובע ממדיניות העירייה, שכללה, בראש ובראשונה, המתה של חזירי בר בכמות גדולה וכן פעולות נוספות, כגון: גידור, ריקון תכוף של פחי האשפה וקמפיין ציבורי למניעת האכלת חזירי בר.

עוד קובע המחקר, כי בין פברואר 2024 לחודש אוגוסט 2024, חלה ירידה משמעותית ומובהקת בתחושת הפגיעה מחזירי בר. תחושת הפגיעה האישית ירדה מ-2.7 (בסולם של 1-5) ל-1.8. תחושת הפגיעה במכרים ובקרובים ירדה מ-2.9 ל-2.0. תחושת הפגיעה באיכות החיים של תושבי חיפה ירדה מ-3.8 ל-3.0.

בדומה, שיעור המשיבים שדיווחו כי מידת הפגיעה בהם הייתה גבוהה או גבוהה מאוד, ירדה בכ-20% והגיעה לרמה הנמוכה ביותר מאז החלה מדידה זו בסוף 2020.

חזיר בר - חזירי בר חיפה
ארכיון. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button