חדשות הארץמבזקים

רופא ילדים ואחות שבילו בבריכה בעפולה, הצילו ילד בן 8 שטבע מולם

רועי שלום בן ה-8 מעפולה טבע בעת משחק בבריכה ושהה דקות ארוכות מתחת למים. למרבה המזל, ד"ר גוסטבו טרומפר, מומחה ברפואת ילדים מהמרכז לבריאות הילד בבית שאן של כללית מחוז צפון, והאחות אירנה מרקו מהמרכז הרפואי העמק, בילו באותו הזמן באותה בריכה עם בני משפחותיהם והצליחו לבצע החייאה ולהציל את חייו.

במשך כמעט שבוע רועי היה מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי העמק וכשיצא מכלל סכנה, הוא עבר למחלקת ילדים ב' להמשך טיפול ושיקום. לאחר שיפור במצבו הוא שוחרר מבית החולים.

מאור שלום, אבא של רועי מספר: "הגענו לבריכה לבילוי של סוף השבוע, רועי הוא ילד שיודע לשחות היטב ומאוד אוהב לשחק במים ולצלול. הטביעה התרחשה בזמן שהלבשתי את האח הקטן של רועי בן ה-4 בחגורת הצלה. אחד הילדים בבריכה צעק שיש ילד שנמצא הרבה זמן מתחת למים, וכשרצנו לבריכה כבר ראיתי את ד"ר גוסטבו מבצע את ההחייאה על רועי ואירנה האחות מסייעת לו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר האב: "אני לא זוכר הרבה כי היה לי חושך בעיניים. עליתי עם רועי לאמבולנס כאשר ממשיכים לבצע בו פעולות החייאה. נהג האמבולנס היה בקשר עם המחלקה לרפואה דחופה לילדים במרכז הרפואי העמק והם כבר הכינו עבורו את חדר ההלם. רועי הורדם והכניסו לו את צינור ההנשמה. שבוע שלם הוא שכב בטיפול נמרץ ילדים, מורדם ומונשם."

האב הוסיף: "הצוות המדהים של היחידה לא הרפה ממנו ועשו הכל על מנת להציל את החיים של רועי ולמזער את נזקי הפגיעה. למרות שהיה מורדם, האחיות המלאכיות דיברו אליו, הסבירו לו על כל פעולה שהן מבצעות, ליטפו אותו, הן אפילו הביאו אייפד עם שירים והשמיעו לו מוסיקה. כל אנשי הצוות המקצועיים והמעולים נתנו לנו להרגיש שאנחנו בידיים טובות ושיש תקווה".

ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים: "כשרועי החל להראות סימני התאוששות אחרי כמעט שבוע שהיה מורדם ומונשם, זו היתה התרגשות גדולה עבור כל הצוות, ובהמשך אחרי שהערנו אותו והוא נפגש עם ד"ר טרומפר ואירנה לא נותרה אף עין יבשה. ההורים התרגשו והודו על הנס שקרה להם, וזו היתה סגירת מעגל גם למשפחתו וגם לנו. בהמשך העברנו את רועי למחלקת ילדים ב' להמשך מעקב ושיקום שנדרש בפגיעה כה קשה".

ד"ר גוסטבו שיתף בהתרגשות: "בתפקידי כרופא אני מטפל בהמון מקרים קשים, אבל המקרה הזה נגע לליבי בתור אבא. לא הפסקתי לחשוב על אבא של רועי, קיווינו שהסוף יהיה טוב ואנחנו שמחים שככה זה נגמר. זה יכול לקרות לכל אחד ברגע".

ד"ר גור זמיר: "החופש הגדול מביא איתו עלייה במקרים של טביעת ילדים. אנו עדים למקרים של טביעה בקרב ילדים גדולים יחסית, שיודעים לשחות. טביעה יכולה להתרחש גם במים רדודים, ובזמן קצר מאוד. כדי למנוע אסון אני מבקש מכל ההורים להקפיד על השגחה צמודה ובלתי פוסקת על הילדים, להימנע משימוש בטלפונים סלולריים או כל הסחת דעת אחרת בזמן שהילדים במים. אין לסמוך על ציוד הצלה כתחליף להשגחה וכדאי לשוחח עם הילדים על התנהגות בטוחה במים".

Back to top button