חדשות הארץמבזקים

תנועה לאיכות השלטון לבג"ץ: לבטל את מינויו של דני לוי למפכ"ל

התנועה למען איכות השלטון בישראל הגישה היום (שני) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה לבטל את מינויו של ניצב דניאל לוי לתפקיד המפכ"ל, לאחר שמינויו אושר אתמול בישיבת הממשלה. בעתירה נטען כי ההחלטה למנות את ניצב לוי לוקה בחוסר סבירות קיצוני ומהווה פגיעה חמורה בעקרונות יסוד של המשפט המנהלי ובאמון הציבור במערכת אכיפת החוק.

התנועה מצביעה על שורה של פגמים מהותיים בהליך המינוי ובכשירותו של ניצב לוי לתפקיד. בין היתר, נטען כי ניצב לוי הוא בעל הניסיון המועט ביותר בקרב הפיקוד הבכיר במשטרה, וכי בתפקידו הנוכחי כמפקד מחוז חוף נרשמה תחת פיקודו עלייה חדה במקרי פשיעה חמורה.

העתירה מתייחסת גם לחוסר עצמאותו של לוי ונכונותו למלא אחר רצונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. יוער, כי רק ביממה האחרונה התרחש המקרה של קידום קצין המשטרה מאיר סוויסה לדרגת סנ"צ, למרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה. לטענת העותרים, התנהלות זו מעידה על חוסר יכולתו של לוי לעמוד בפרץ מול לחצים פוליטיים ולהגן על עצמאות המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נוסף על כך, העתירה מדגישה כי הפגמים במינוי מקבלים משנה חומרה לאור תיקון מס' 37 לפקודת המשטרה, אשר הרחיב את סמכויות השר לביטחון לאומי על חשבון עצמאות המשטרה והמפכ"ל. בנסיבות אלה, טוענת התנועה, יש חשיבות עליונה למינוי מפכ"ל עצמאי ובלתי תלוי בגורמים פוליטיים.

לאור כל זאת, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט העליון להוציא צו על תנאי וצו ביניים שיעכבו את המינוי, ולקבוע דיון דחוף בעתירה. זאת, נוכח החשיבות הרבה של תפקיד המפכ"ל והצורך להבטיח את עצמאות המשטרה ואת אמון הציבור בה.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "מינויו של דניאל לוי לתפקיד המפכ"ל הוא לא פחות מאסון לדמוקרטיה הישראלית. התנהלותו מוכיחה מעל לכל ספק כי הוא אינו מסוגל לעמוד בפרץ אל מול לחצים פוליטיים ולהגן על עצמאות המשטרה. אנו קוראים לבית המשפט העליון להתערב באופן מיידי ולמנוע את הפיכתה של משטרת ישראל לזרוע פוליטית של השר לביטחון לאומי. זהו רגע מכריע במאבק על דמותה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית השומרת על שלטון החוק".

רב ניצב דני לוי - מפכ"ל המשטרה
צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים והמשטרה
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button