מבזקיםפוליטי / מדיני

הממשלה קבעה כי תוארך תקופת הסיוע המלונאי למפונים מהצפון ומהדרום

הממשלה אישרה אתמול (ראשון), את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר התיירות חיים כץ, הקובעת כי תוארך תקופת הסיוע, הריענון ומשך הפינוי לאוכלוסיית יישובי הדרום והצפון וכן חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם; וזאת עד ה-31 בדצמבר 2024.

ההחלטה נאמדת בהיקף תקציבי של כ-3.3 מיליארד ₪ ועל שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, לאשרר אותו במסגרת תיקון חוק מסגרות התקציב שיובא להצבעת הכנסת. במסגרת ההחלטה, יימשך מתן מענקי אכלוס עצמאי, מענקי סיוע לתושבים בלתי-מועסקים מפונים או מיישובים שתושביהם הוצאו להתרעננות במסגרת מלחמת חרבות ברזל, וכן מענקי עידוד תעסוקה לאוכלוסיות אלו.

ההחלטה כוללת תקציב של כחצי מיליארד ש״ח לטובת מימון הארכת סיוע המדינה בהמשך אירוח בדיור זמני, קרי בתי הארחה ומלונות, לתושבי יישובי חבל התקומה שאינם חזרו לבתיהם עקב מניעה ביטחונית, וכן לתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 5 ק"מ מגבול לבנון וזאת עד ה-30 בספטמבר 2024.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד לטובת כך, ההחלטה קובעת כי יוגדל תקציב משרד התיירות בסך של 894 מיליון ש״ח שיוקצה לתשלום המלונות המארחים את האוכלוסייה המפונה. כמו כן, ההחלטה כוללת את הגדלת התקציב המיועד למעטפת הניתנת למשרתי המילואים המערך הלוחם ובני משפחותיהם בשנת 2024 וזאת בהיקף של 200 מיליון ש״ח ובהתאם לתוכניות שיוגשו ע"י שרי הביטחון והאוצר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו - ישיבת ממשלה
צילום: רועי אברהם / לע״מ

Back to top button