מבזקיםפוליטי / מדיני

תושבי גוש עציון במחאה לאחר הפיגוע: "הכבישים פתוחים לתנועת מחבלים"

עשרות תושבים הפגינו הערב (שני) בכניסה לכפר תוקוע בגוש עציון, בעקבות הפיגוע שהתרחש אתמול בסמוך לישוב מעלה עמוס בו השליכו מחבלים מהכפר מטען חבלה לעבר אוטובוס נוסעים שחלף במקום. להפגנה הגיעו גם חברי מועצה מיישובי האזור, וכן חבר הכנסת שמחה רוטמן שמתגורר בישוב פני קדם הסמוך.

"יש פה אירוע שצריך להזעיק את כולנו", אמר חבר הכנסת רוטמן בדברים שנשא במהלך ההפגנה. "הכבישים לישובים שלנו חייבים להיות בטוחים לכל מי שנוסע בהם, והפיגוע שהתרחש פה אתמול הוא אמנם הטריגר ליציאה שלנו כאן להפגנה אבל האמת היא שיכולנו לצאת לפה פעם בשבוע ולפעמים כמה פעמים בשבוע על כל אירוע של זריקת אבן, צמיג בוער או בקבוק תבערה שהושלך על האוטובוס של הסעת הילדים. זה הטרור השקט שגורם לתושבים לחשוב פעמיים לפני שהם יוצאים לכביש או להסתגר בישוב, והתפקיד של מערכת הביטחון הוא לדאוג שהכבישים יהיו בטוחים".

"אנחנו יודעים שהחיילים שלנו עושים הכל כדי לשמור על החיים שלנו" הדגיש רוטמן, "אבל זה לא מספיק. אני חבר כנסת בקואליציה ומי שצריך לתת הנחייה ברורה וחד משמעית של אפס סובלנות לטרור זה שר הביטחון וממשלת ישראל. אפילו שאני חבר קואליציה אני כאן ומפגין בידיעה שההוראה הזאת לא ניתנה, וביהודה ושומרון ישנם דברים מדהימים שקורים אבל זה לא מספיק. עד שהחיילים כאן לא יקבלו הוראה שאין דבר כזה אירוע טרור קטן מדי או אירוע שלא מקבל את מלוא ההתייחסות, המציאות ביהודה ושומרון לא תשתנה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלחנן פרומר תושב הישוב מיצד וחבר מועצת גוש עציון, סיפר: "אתמול בלילה מחבלים ערבים הפעילו מטען משלט מרחוק על אוטובוס מלא נוסעים שנסע לכיוון מעלה עמוס, אחרי שלפני כחמישה חודשים קרה מקרה דומה פחות מקילומטר מהאזור בו הופעל הפעם. בעבר, כשהמחבלים פוצצו באותו הכביש מטען, פנינו לצבא לקבל מידע מה הם מתכננים לעשות כדי למנוע מקרה נוסף בהמשך, אך לא נעננו בתשובה רצינית ולא ראינו שום פעולה של צה"ל שתביא לתפיסת המחבלים. כל הצירים שמובילים לכפרים באזור נשארו פתוחים לרווחה. ואתמול הוכח לנו, שאין הרתעה לערבים באזור".

לדבריו: "אחרי פיצוץ המטען השני אתמול תושבי האזור כולם הבינו שעלינו להפעיל לחץ כבד כדי להחזיר את הביטחון. המחבלים מנצלים את העצים הרבים שנמצאים בשני צדי הכביש כדי לזרוק משם אבנים ובקתב"ים, וכצעד ראשוני אנו דורשים חישוף של צדי הכביש כדי למנוע מקום מסתור למחבלים, והרס של בית ספר ערבי שעומד עשרות מטרים בודדים ממיקום הפיגוע ומהווה תשתית טרור לכל דבר ועניין, לאחר שבעבר יצאו ממנו עשרות פיגועים אבנים על הציר".

פרומר הוסיף: "אנחנו דורשים ממערכת הביטחון שתתייחס לפיגועים האלה כמלחמה לכל דבר, זה לא אירוע בודד אלא אידאולוגיה שלמה שעומדת מאחורי כל מחבל. אירוע כזה, בו אנו עדים לרפיסות של מערכת הביטחון מטלטלת את התחושה שצה"ל דואג לביטחוננו. נשים וילדים נוסעים בכבישים האלה כל יום ואנחנו לא רואים שנעשים צעדים כלשהם מצד המערכת כדי לשמור עלינו".

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button