מבזקיםמשפטי/פלילי

תושבי נצרת ניהלו עסק הלוואות בלתי חוקי והלבינו מיליוני שקלים

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד שמונה נאשמים, תושבי נצרת, בגין עבירות של סחיטה באיומים, עושק, עבירות לפי חוק אשראי הוגן ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. הנאשמים ניהלו ביחד עסק למתן אשראי בניגוד לחוק.

על פי כתב האישום, שהגישו פרקליטות מחוז צפון פלילי, בין השנים 2018 – 2024 ניהלו הנאשמים, באופן בלתי חוקי, עסק למתן אשראי תוך שימוש באיומים, אלימות וריבית נשך אסורה, ותוך ניצול מצוקתם הכלכלית של הלווים. הנאשמים נהגו לגבות מהלווים סכומי ריבית נשך אסורים תוך שהם מאיימים על חייהם, על חיי בני משפחתם ועל רכושם.

עוד על פי כתב האישום, לנאשמים חוסין וחסן יוסף מוניטין של עבריינים אלימים העוסקים במתן הלוואות באיזור נצרת והסביבה. בשל מוניטין זה, אזכור שמם או קירבה אליהם מטיל אימה. שני הנאשמים נהגו לתת את ההלוואות במזומן, כאשר נאשמים נוספים נגדם הוגש כתב האישום, שהם בני משפחה וחברים של הנאשמים העיקריים, שימשו כגובי חובות מטעם הנאשמים חוסין וחסן יוסף וכמי שהלבינו עמם את הרכוש שהושג בעבירות. הנאשמים הנוספים נגדם הוגש כתב האישום הם: סלים פלש, פיראס זועבי, איוב יוסף ופארס יוסף קאסם יוסף ומוחמד יוסף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכתב האישום מתוארים 19 מקרים של סחיטה ועושק, בהם נהגו הנאשמים לקחת מהלווים הלוואות בריבית נשך אסורה ובהמשך, באמצעות אלימות, איומים, קללות ופעולות סחיטה, להטיל אימה עליהם ולגבות מהם תשלומים גבוהים בהרבה מסכום ההלוואה המקורי. הנאשמים דרשו ריביות בסכומים של מאות אלפי שקלים בגין הלוואות שנתנו בסכומים של עשרות אלפי שקלים בלבד. בחלק מן המקרים בהם לווים נטלו מן הנאשמים הלוואות בסך מאות אלפי שקלים נאלצו להשיב להם סכומים אדירים של למעלה ממיליון ש"ח. כתוצאה מביצוע העבירות הנאשמים הפיקו הכנסות רבות בהיקפים של מיליוני שקלים, אותם הלבינו בדרכים שונות, כך לפי כתב האישום.

בבקשת המעצר התייחסה הפרקליטות לתופעת הסחיטה באיומים שהפכה למכת מדינה והוסיפה: "מציאות בה אנשים תמימים נסחטים באכזריות על לא עוול בכפם ותוך ניצול מצוקתם הכלכלית על ידי עבריינים אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם קיומו של שלטון החוק ומשילות מדינתית".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button