טיוליםמבזקים

אשקלון: קברים עתיקים בני 1700 שנה יונגשו לראשונה לציבור

ציורי קיר מרהיבים מהתקופה הרומית, שהתגלו באשקלון לפני עשרות שנים, נחשפים לראשונה לציבור במסגרת פרויקט פיתוח עירוני חדש. הציורים, המעטרים קברים קדומים של אמידים מהתקופה הרומית, התגלו לפני עשרות שנים אך מעטים זכו לראות אותם. כעת, הם שומרו על ידי מומחי השימור של רשות העתיקות בסמוך למרינה, במימון עיריית אשקלון, כחלק מהחלטת העירייה להנגיש את האתר לציבור.

הקברים, בני לפחות 1,700 שנה, כוללים ציורים נדירים של דמויות מהמיתולוגיה היוונית, אלות, צמחים ובעלי חיים. הציורים, שהתגלו בשנות ה-30 של המאה ה-20, שמרו על שלמותם יחסית בשל הימצאותם במבנים מקומרים. לאחר תהליך שימור מורכב, הם ייחשפו בסמוך למרינה אשקלון, באזור שמיועד לגינה ציבורית מזמינה ובה שני הקברים.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, ציין: "אשקלון, אחת הערים העתיקות בעולם, גאה להציג את עברה המפואר לצד הפיתוח המודרני שלה. בשנים האחרונות השקענו מאמצים רבים בשימור אתרים היסטוריים וביצירת חיבור בין ההיסטוריה של העיר להווה שלה. אנחנו מודים לרשות העתיקות על שיתוף הפעולה הקרוב". בשנים האחרונות, עיריית אשקלון השקיעה רבות בפיתוח אתרי מורשת בעיר, כולל פארק ציבורי בשכונת עיר היין וגן משחקים בשילוב ממצאים ארכיאולוגיים. גם חצר הסרקופגים והפסיפס ברחוב יקותיאל אדם שודרגו ונפתחו לציבור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מומחי השימור ברשות העתיקות, בראשות ולדימיר ביטמן ודוד קירקוסייאן, עבדו על הציורים במשך חודשים ארוכים כדי לשמרם ולהחזירם למצבם המקורי. לדברי מארק אברהמי, ראש ענף שימור אמנותי ברשות העתיקות, "תהליך השימור כלל טיפול בעשרות שנים של דהייה ובליה, כדי להבטיח שהציורים יישמרו לדורות הבאים".

עם פתיחת הגינה הציבורית החדשה, תושבי אשקלון, מבקרים ותיירים יוכלו להתפעל מהציורים הנדירים וללמוד על ההיסטוריה המרתקת של עיר הנמל השוקקת. אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות הדגיש: "אשקלון מהווה דוגמה מצוינת לשילוב נכסי המורשת במרקם העירוני, תוך שמירה על ערכם האסתטי וההיסטורי".

מיריי אלטיט, סגנית ראש העיר והממונה על שימור אתרי מורשת, הוסיפה: "העירייה מחויבת להנגיש את האתרים ההיסטוריים לציבור ולפתח את הסביבה סביבם. אנו מזמינים את הציבור לבוא וליהנות מהפנינות הארכיאולוגיות של אשקלון". הגינה הציבורית החדשה צפויה להיפתח לקהל הרחב במהלך החגים הקרובים.

ציורי קיר - רשות העתיקות - אשקלון
צילום: אמיל אלג'ם, רשות העתיקות
ציורי קיר - רשות העתיקות - אשקלון
צילום: אמיל אלג'ם, רשות העתיקות

Back to top button