כלכלהמבזקים

בשורה למגזר הציבורי: מה-1 לספטמבר שבוע העבודה מתקצר ל-40 שעות

כחלק מהסכם המסגרת שהובילה ההסתדרות, בשבוע הבא תיכנס לתוקף הפעימה השנייה של קיצור שבוע העבודה. שיפור זה בתנאי ההעסקה במגזר הציבורי מצטרף להעלאת השכר המדורגת ולקופסאות התקציב שיועדו לסקטורים מוחלשים. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "העובדים בישראל עובדים קשה ויותר מדי שעות בהשוואה לעמיתיהם בעולם. קיצור שבוע העבודה הינו רגע היסטורי שישפר את איכות חייהם של מאות אלפי עובדים ומשפחותיהם".

הפעימה השנייה של קיצור שבוע העבודה עמד עד השנה שעברה על 42 שעות. בחישוב חודשי, מדובר בקיזוז של שמונה שעות לעובד במשרה מלאה (מ-182 שעות חודשיות ל-173 ושליש בקירוב). קיצור שבוע העבודה, שישפיע ישירות על מאות אלפי עובדות ועובדים, נעשה בלי לפגוע בשכר, ומשמעות הדבר היא ששווי שעת עבודה של עובד במשרה מלאה יעלה.

המהלך מגיע כחלק מהסכם המסגרת שהובילה ההסתדרות בשנה שעברה מול משרד האוצר ושבמרכזו, לצד קיצור שעות העבודה, גם שיפור כולל של כ-11% בממוצע לשכר העובדים במגזר הציבורי וקופסאות תקציב ייעודיות לסקטורים מוחלשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך ואמר: "קיצור שבוע העבודה הינו בשורה של ממש. העובד הישראלי עובד קשה מאוד, והרבה יותר מדי שעות, בוודאי בהשוואה לעמיתו באירופה או בארה"ב, וההסתדרות ראתה לנכון לתקן את העוול הזה כדי לאפשר איזון טוב יותר בין עבודה ובית. קיצור שבוע העבודה ל-40 שעות במגזר הציבורי הינו צעד היסטורי שישפר את איכות חייהם של מאות אלפי עובדים ומשפחותיהם".

בר- דוד מוסיף: "עובדי המגזר הציבורי הוכיחו כמה משמעותית היא עשייתם למען המדינה – הן בשגרה, וביתר שאת כעת בזמן בחירום. התגייסותם והסיוע שהם הגישו לאזרחי ולאזרחיות ישראל המחיש בעיניי את הלכידות ואת הדאגה לאחר. דווקא בימים טרופים אלה חשוב לדאוג לחוסנו של המגזר הציבורי ולשירות לאזרח. ההסתדרות תמשיך לפעול למען זכויות העובדים ותנאי העסקה הוגנים. יחד, נבנה שוק עבודה מתקדם יותר שרואה את העובדים ודואג לרווחתם".

יצוין כי בשירות המדינה ובמשרדי הממשלה קיצור שבוע העבודה נכנס לתוקפו כבר באפריל השנה. בד בבד, ההסתדרות פועלת על מנת שגם במגזר הפרטי, שבו עדיין עובדים בממוצע 42 שעות שבועיות (למול ממוצע של כ-37 ש"ש במדינות ה-OECD), יאמצו את המתווה לקיצור שבוע העבודה.

ארנון בר דוד
ארכיון. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

Back to top button