חדשות הארץמבזקים

גאווה לאומית: הנשיא קיבל את פני המשלחת האולימפית ששברה שיא בפריז

נשיא המדינה יצחק הרצוג ערך קבלת פנים היום (שלישי) למשלחת האולימפית שחזרה מהמשחקים האולימפיים בפריז 2024, עם שיא היסטורי במדליות אולימפיות לישראל. בקבלת הפנים נכחו יושבת ראש הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, מנכ״ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג וחבר הכנסת סימון דוידסון יושב ראש וועדת המשנה לספורט. בנוסף אליהם השתתפו גם אנקי שפיצר ואילנה רומנו, אלמנות טבח מינכן.

הנשיא בירך את המשלחת על הישגיה ההיסטוריים ואמר: ״אם תשאלו כל ישראלי וישראלית, מה יותר מכל דבר אחר ריגש אותם וסיפק להם רגעים מזוקקים של קורת רוח וגאווה לאומית, בחודש האחרון, תקבלו תשובה אחת וחד-משמעית: המשלחת האולימפית".

הנשיא הוסיף: "בימים בהם מנסים אויבינו מכל עבר להוציא לנו את העיניים ובימים בהם, לצערי הרב, גם אצלנו יש גורמים שונים שמבקשים להוציא אחד לשני את העיניים תוך קריאת מציאות מעוותת, אתם הייתם ועודכם – מקור לאחדות, לכידות וגאווה לאומית. הבאתם, הרבה גאווה, למדינת ישראל: שבע מדליות אולימפיות!״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, ביקש הנשיא לשלוח ברכת הצלחה לחברי המשלחת הפראלימפית: ״זו הזדמנות חשובה ומשמחת עבור כולנו – לאחל מכאן הצלחה רבה לאחיותינו ואחינו – חברות וחברי המשלחת הפאראלימפית הנהדרת שלנו, שמתחילים היום ומחר את התחרויות ושאני בטוח שגם המשלחת הזו, תזכה במדליות, תשבור שיאים, ותביא לנו הרבה גאווה לאומית. כולנו כולנו איתם".

בסוף דבריו התייחס לכמיהה לשחרורם של כלל החטופים ואמר: ״גם כשנפגשנו כאן, וגם כשנפגשנו בפריז, דיברנו על התקווה והכמיהה שלנו לשחרור החטופים. הנושא הזה עלה בכל שיחה ובכל מפגש ובכל ריאיון, דיברנו עד כמה הם מלווים אותנו וכמה אנחנו רוצים לחזק אותם. וגם היום אנחנו מדגישים את המשימה המוסרית וההומניטרית העליונה שמוטלת עלינו כעם וכמדינה, ועל האנושות כולה: להשיב את בנותינו ובנינו לנוף מולדתם במהרה. תודה לכולכם, אלופות ואלופים שלנו, אנחנו אוהבים אתכם, אנחנו מעריכים אתכם, אנחנו שמחים שזכינו בכם ואנחנו מאחלים לכם בהצלחה בדרך ללוס אנג'לס 2028"

יעל ארד, יושבת ראש הוועד האולימפי בישראל: "המשחקים האולימפיים בפריז 2024 היו הרבה יותר ממשחקים ספורטיבים עבורנו. בזמן שמדינתנו עמדה בפני אתגרים ביטחוניים, הספורטאים הישראלים הפכו לשליחים של תקווה, נושאים על כתפיהם את רוח העם כולו. הם הצליחו לעמוד בגאווה בזירה הבינלאומית ולהביא תקווה לעם ישראל. הספורטאים והספורטאיות הישראלים הפכו את הדגל הישראלי לסמל של מצוינות ספורטיבית תוך התמודדות עם אתגרים פיזיים ומנטליים מורכבים והשגת תוצאות מרשימות. ההצלחה הזו היא עדות ליכולת של המדינה להשקיע בספורט ולפתח אלופים אולימפיים. בזכות התמיכה של העם, המדינה והמעטפת המקצועית, הספורטאים שלנו יכלו להתמקד במה שחשוב באמת- מצויינות בספורט."

תום ראובני, זוכה מדליית הזהב בגלישת רוח: ״לייצג את מדינת ישראל בכלל ובתקופה הזאת בפרט- זו שליחות, זו אחריות וזו משמעות. מעולם לא הרגשנו גאים יותר לשאת את שלושת האותיות ISR על המדים אותם לבשנו כשדגל ישראל נמצא קרוב לליבנו. הלב הישראלי הוא רחב ויכול להכיל בו בזמן גם כאב וגם שמחה, שאינם מפחיתים זו מעוצמה של זה. ידענו שאנשים בבית רק מחכים לשמוע קצת חדשות טובות שיעלו להם את החיוך על הפנים ויתנו כוח לקום לעוד יום של מציאות מורכבת. קיווינו שרגעי האושר של הזכייה במדליות, והגאווה הלאומית של דגל ישראל מונף גבוה מעל דוכן המנצחים- יאירו לעם ישראל ימים בהם החטופים עדיין מוחזקים בשבי ואלפי לוחמים ולוחמות נמצאים בשדה הקרב וממשיכים לשמור עלינו. בזכותם אנחנו יכולים להמשיך ולייצג את מדינת ישראל ולהזכיר לעולם- עם ישראל חי".

ענבר לניר, זוכת מדליית הכסף בג׳ודו: ״המפגש עם משפחות החטופים כאן בבית הזה טרם יציאתנו למשחקים הגביר את המוטיבציה שלנו להמשיך להתאמן הכי טוב והכי קשה שרק אפשר. מתוך תקווה שנצליח להגשים את עצמנו על במת הספורט הגדולה בעולם, ואז אולי החטופות והחטופים ישמעו עלינו ברדיו וישאבו מזה כוח כדי להמשיך לשרוד וגם אמונה שהם יחזרו הביתה. היה לנו חשוב להשמיע את קולם של כל מי שהופקרו, נפגעו או קיפחו את חייהם מאז השבעה באוקטובר ועשינו זאת באמצעות הסמל הכי חזק שלנו- והוא דגל ישראל".

המשלחת האולימפית - נשיא המדינה
צילום: מעיין טואף,לע״מ
המשלחת האולימפית - נשיא המדינה
צילום: מעיין טואף,לע״מ
המשלחת האולימפית - נשיא המדינה
צילום: מעיין טואף,לע״מ

Back to top button