מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה: "ההתיישבות חיונית לעם ישראל ולביטחון ישראל"

במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת חה"כ אמיר אוחנה, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שרים וחברי כנסת רבים ערכה המועצה האזורית בנימין אירוע הצדעה והוקרה לרכזי הביטחון של יישובי בנימין על תפקודם ומסירותם בתקופת מלחמת "חרבות ברזל".

מועצת בנימין בחרה להעלות על נס את גבורת רכזי הביטחון של עוטף עזה. נציג הרבש"צים מהעוטף היה אליה בן שימול, רבש"ץ כרם שלום, שנלחם בגבורה ב-7 באוקטובר בקרב על הגנת הקיבוץ. הוא קיבל אות הוקרה מראש המועצה בשם כל תושבי בנימין. טרם תחילת האירוע נועד הנשיא עם 34 רכזי הביטחון והודה להם על פועלם.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״הרבש״צים- אתם החומה על עמינו ביום הזה, בדור הזה. אתם עושים את זה יום יום, שעה שעה. ויש פה רבש״צ מחניתה, ויש פה רבש״צ ממטולה, ויש פה רבש״צ מכרם שלום, ואני רוצה להצדיע לכל הרבש״צים מכל רחבי הארץ! אני רוצה להגיד תודה לישראל גנץ, מנהיג אחד יחיד ומיוחד, שמוביל בגאון, גם את ההתיישבות וגם את המועצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״ההתיישבות קיימת משחר קיומה של הציונות, הן בלתי פרידות. הזדמנות לומר עד כמה הוכח ומוכח כל העת שההתיישבות היא חיונית לעם ישראל ולבטחון ישראל. התרגשתי מאוד לשוחח קודם עם פרחן אלקאדי. היה מאוד מרגש לשמוע אזרח ישראלי שיצא לאחר 326 יום משבי החמאס, ואנחנו מתפללים ומייחלים לראות את כולם בבית, שהרי אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים״.

ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ אמר בדברי הברכה כי "בבוקר יום שבת שמחת תורה, ידענו שיש על מי לסמוך. הרבש"צים קפצו אל גדרות היישובים וריכזו את כיתות הכוננות באופן רצוף עד היום. הם חוד החנית של הביטחון ביישובינו, ובזכותם 82,000 תושבי בנימין יכולים להמשיך בשגרה והמגוייסים הרבים יכולים ללכת ולמלא את יחידות המילואים, כשהם יודעים שיש מי ששומר על המשפחה ועל היישוב. בשם התושבים כולם, אנו מוקירים את עמידתם בחזית ההגנה, בכל מזג אוויר ובכל מצב. אנו מצדיעים להם ולמשפחותיהם על מסירותם, אומץ ליבם ונחישותם – הם חלק בלתי נפרד ממערך הביטחון של מדינת ישראל".

רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו פגשה את נשות הרבש"צים והודתה להן: "מאחורי כל גיבור עומדים רעייתו ומשפחתו. האימהות הבנות והבנים, עומדות לצד בני הזוג ושומרות על הבית. החוסן שלכן שומר עלינו. תודה לכולכן."

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "בנימין היא בין המקומות היפים ביותר בארץ ישראל, עם אוויר הרים צלול, נופים בראשיתיים השוטפים את העיניים בצבעי התנ"ך. כאן ישבו אבות אבותינו, כאן גם ישבו בעזרת השם ובעזרתכם המתיישבים ילדי ילדינו.

צילום: אבשלום ששוני, יוסי זליגר, דוברות בנימין
צילום: אבשלום ששוני, יוסי זליגר, דוברות בנימין
יישובי בנימין - שרה נתניהו
צילום: אבשלום ששוני, יוסי זליגר, דוברות בנימין

תגובה אחת

  1. התיישבות אפשר להיתיישב בנגב יש הרבה מקום בגליל ברמת הגולן גם יש מקום בערבה לא חייבים דווקא ביהודה ושומרון

Back to top button