מבזקיםמשפטי/פלילי

ערוץ 13 ישלם מעל 400 אלף ש"ח לח"כ אלעזר שטרן בגין הוצאת לשון הרע

בית משפט השלום בתל אביב חייב את גיא לרר, אדם שפיר, והחברות רשת וחדשות 13 לשלם לח״כ אלעזר שטרן (יש עתיד) פיצוי כולל בסך 410,000 ₪ בגין הוצאת לשון הרע בששה פרסומים שלהם שייחסו לו טיוח תלונות.

פסק הדין קבע כי לנתבעים לא עומדות הגנת אמת בפרסום וגם לא הגנת עיתונאות אחראית משום "שנפלו פגמים מהותיים בעבודתם העיתונאית של הנתבעים. פגמים מהותיים אלה מוליכים למסקנה שהפרסום אינו חוסה תחת ההגנה".

כמו כן קבע בית המשפט: "חומרת הפרסום נובעת, בנסיבות העניין, לא רק מעוצמת לשון הרע בפרסום אלא גם מעיתוי הפרסום עת ששטרן היה מועמד לתפקיד בכיר. לאחר שנעשה פרסום מכפיש בלתי מבוסס בעניינו של מי שמועמד לתפקיד ציבורי בכיר, לכל הפחות במקרים רבים, לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עיתונאות אחראית – שההגנה המוקנית לה מפני תביעות לשון הרע נועדה לשרת את אינטרס הציבור – מחויבת לפעול לפי סטנדרטים שיביאו בחשבון את הנזק הפוטנציאלי למושא הפרסום על מנת למזער את ההסתברות לפרסום שגוי או לא מאוזן."

לגבי פרסום שני קבע בית המשפט: ״התנהגותה של הנתבעת בנוגע לפרסום זה היא לא פחות ממקוממת. בהינתן שאין מחלוקת שהפרסום מעוות את דברי הקצינה היה מצופה מגוף תקשורת אחראי והגון לתקן את הטעון תיקון; לפרסם התנצלות על שיבוש הדברים ולטעון בהליך המשפטי בעניין זה לגובה הפיצוי בלבד.. אלא שהנתבעת לא בחרה לילך בדרך הגונה כפי שהיה מצופה ממי שמבקשת לחסות תחת הגנה של עיתונאות אחראית."*

אלעזר שטרן אמר לאחר פסק הדין: ״לפני שלוש שנים נאלצתי להסיר בלב כבד את מועמדותי המובטחת לתפקיד החשוב של יו״ר הסוכנות היהודית. עשיתי נוכח פרסום שקרי ונבזי של גיא לרר ועמיתיו בערוץ 13 במספר תוכניות שהטילו דופי כבד על שמי וערכיי בטענה כי התעלמתי מתלונות על הטרדה מינית."

שטרן הוסיף: "המסר שלי היה ונשאר ברור: נשים שעברו הטרדה מינית חייבות להרגיש חופשיות להתלונן ואף ישנה חשיבות רבה לעודדן לעשות כן , תמכתי בכך תמיד ומובן שאני תומך בכך גם היום״.

את אלעזר שטרן ייצגו עוה"ד יוסי עבאדי ומנדי ברנדלר ממשרד מיתר. את הנתבעים ייצגו עוה"ד פז מוזר ומיה כץ ממשרד ליבליך מוזר גליק.

אלעזר שטרן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button