מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: לפתוח בחקירה נגד בן גביר בחשד להסתה והמרדה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה, לפרקליט המדינה ולמפכ"ל המשטרה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, בחשד לביצוע עבירות הסתה והמרדה. התנועה מציינת כי בעת האחרונה אנו עדים להתבטאויות ומעשים של השר בן גביר אשר עשויים לעלות כדי הסתה לאלימות והמרדה, ואף לפגוע בביטחון המדינה.

התנועה מפרטת שורה של אירועים ואמירות, ביניהם הפרת הסטטוס-קוו בהר הבית ביום 13.8.2024, והצהרות בדבר הקמת בית כנסת על הר הבית. התנועה מדגישה כי ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, הזהיר במכתב ששלח לראש הממשלה ולשר הביטחון כי התנהלותו של השר בן גביר בעלייה להר הבית ובגיבוי של פעילות אלימה נגד פלסטינים, עלולה להוביל לשפיכות דמים ולשינוי ללא הכר את פניה של מדינת ישראל.

בנוסף, התנועה מציינת כי על פי פרסומים, גורמי מערכת הביטחון הגיבו בדאגה לאמירותיו של בן גביר, וציינו כי התנהלותו יוצרת בעיה עם העולם המוסלמי והופכת את האירוע למלחמת דת מסוכנת. גורמים בצה"ל אף ציינו כי אמירותיו הפומביות של בן גביר בעניין הר הבית יוצרים מתיחות ו"הסתה שמעודדת את המחבלים לבצע מעשים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה לאיכות השלטון מזכירה כי סעיף 144ד2 לחוק העונשין, קובע את האיסור על הסתה לאלימות, ולצידו עונש מאסר של חמש שנים. כמו כן, סעיף 133 לחוק העונשין קובע את האיסור על המרדה, גם כן עם עונש מאסר של חמש שנים. התנועה מדגישה כי בהיותו של השר בן גביר חבר כנסת והשר העומד בראש המשרד האחראי על אכיפת החוק, חומרת דבריו מקבלת משנה תוקף, כמו גם האפשרות שלו להשפיע ואף להסית לאלימות בדבריו את ציבור בוחריו.

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "אמירותיו והתנהלותו של השר בן גביר חורגות מגבולות חופש הביטוי ומסכנות את ביטחון המדינה ואת הלכידות החברתית. בתקופה רגישה של מלחמה רבת זירות ומורכבת, על רשויות אכיפת החוק לפעול במהירות ובנחישות כדי למנוע הסלמה מסוכנת ולהגן על שלטון החוק."

איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר

Back to top button