מבזקיםמשפטי/פלילי

380 אלף טונות של פסולת: 3 עצורים בחשד לעבירה סביבתית חמורה

הבוקר, (רביעי), בפעילות משותפת של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ומשטרת מחוז תל אביב בליווי פרקליטות מחוז ת"א, נעצרו שלושה חשודים ביניהם איש עסקים, בכיר בחברה קדישא ואדם נוסף בגין חשד להשלכת 380 אלף טונות של פסולת בשטח הפתוח שבאזור גלילות.

החשודים, בשנות ה- 40, ה- 60 ו ה- 70, תושבי הרצליה ותל אביב, הועברו להמשך חקירה במפלג הונאה במחוז תל אביב. על-פי החשד, חברת קדישא שהייתה הבעלים הרשומים על-פי הפקעה של שטח המצוי מצפון לשכונת רמת אביב, השכירה לאיש העסקים את השטח לפעילות עסקית בתחום הפסולת. בד בבד, איש העסקים השכיר שטח שבחזקתו במחלף הסירה לחברה להפעלת תחנת מעבר.

מחומרי החקירה עולה כי איש העסקים "קנה" כ- 380,000 טונות פסולת בעלות מוערכת של מיליוני שקלים והטמין אותה בשטח בגלילות. על פי החשד, "קנה" אותו איש עסקים מעצמו פסולת אותה השליך בגלילות בטענות שונות. כך למעשה, הוא שילם, על פי החשד, מיליוני שקלים, אותם הוא לכאורה קיבל חזרה בתור דמי שכירות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, בשטח בגלילות שנוצר כתוצאה מהשלכות הפסולת, הרוויח החשוד, על פי החשד, הון עתק מהשכרת השטחים לצדדים שלישיים. על פי החשד מדובר בעבירות סביבתיות שבוצעו מתוך מניעים כלכליים. החשודים נחקרו היום במפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב ושוחררו בסיום חקירתם בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה: ״פעילות האכיפה שבוצעה הבוקר על ידי המשטרה הירוקה במשרד, שוטרי מחוז ת"א בשת"פ פרקליטות ת"א היא פועל יוצא של מאמצים לא מבוטלים ונחישות לאכוף את העבירות הסביבתיות והכלכליות לכאורה שבוצעו על ידי עבריין סביבה סדרתי. השלכת פסולת בלתי חוקית היא עבירה חמורה הפוגעת בסביבה ובעלת פוטנציאל לגרום למפגעים בלתי הפיכים, בהם זיהום מקורות מים וקרקע״.

עוד אמר: ״הפעילות הבוקר היא דוגמא מצוינת לפעילות אכיפה עקבית ולשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, כדי להיאבק בעבריינות סביבתית באמצעות אכיפה סינרגטית. המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה תמשיך לפעול בנחישות נגד מי שעוברים על החוק ופוגעים בסביבה, כדי למצות את הדין עם כל מי שמפר את החוק ופוגע באיכות החיים של כולנו וכדי לחזק את ההרתעה כנגד עברייני סביבה״.

פסולת בשטח פתוח
צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה

Back to top button