מבזקיםפוליטי / מדיני

דנון לממונה הלבנוני באו״ם: ״תיסוגו מגבול ישראל או שתובילו לחורבן בלבנון״

מועצת הביטחון של האו״ם אישרה היום (רביעי) בקונצנזוס את הארכת מנדט כוח יוניפי״ל המוצב בדרום לבנון בשנה נוספת. זאת כשברקע ירי טילים מאסיבי של חיזבאללה על ישראל במימון איראני ובסמוך לבסיסים של יוניפי״ל ותוך שימוש בחיילי יוניפי״ל כמגן אנושי. השגריר דנון חשף לראשונה בפני מועצת הביטחון תמונות המוכיחות שחיזבאללה שיגר רקטות על ישראל ממתקנים הצמודים לבסיסי או״ם בדרום לבנון. יצויין כי כוח יוניפי״ל כיום מונה כ- 10,000 חיילים מלמעלה מ-40 מדינות ותקציבו עומד על למעלה מחצי מיליארד דולר.

דנון, אמר בנאומו במהלך הדיון: ״יש להכריז על חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים ארגוני טרור ולהכביד את הסנקציות על איראן עד להפסקת תמיכתה בטרור. על האו״ם לאכוף באופן מלא את החלטה 1701 ללא יוצא מן הכלל וללא עיכובים נוספים. הגיע הזמן לפעול לפני שהסכסוך יתדרדר למלחמה איזורית בה חפצים איראן וחיזבאללה.״

השגריר דנון פנה לממונה הלבנוני במועצה: ״אתה וממשלתך צריכים לבחור: עימות עם חיזבאללה או לראות את המדינה שלכם שוקעת לכאוס והרס. הזמן לפעול הוא עכשיו. אל תרשו שאיראן וחיזבאללה יכתיבו עבורכם את עתידכם. אם תמנעו מלפעול כעת, ההרס שיגיע יהיה באחריותכם.״ השגריר דנון סיכם בהפניית מסר לחיזבאללה: ״תיסוגו מגבול ישראל עכשיו או שתובילו לחורבן בלבנון. הבחירה בידכם!״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
דני דנון - או״ם - מועצת הביטחון
צילום: ÜN photo/Evan Schneider

Back to top button