מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: צעיר מת"א הפיץ תוכן מיני של נערות בטלגרם

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד פרנסואה מזרחי, בן 25, תושב תל-אביב, בגין ניהול קבוצות באפליקציית טלגרם בהן הופצו תמונות וסרטונים מיניים של 24 צעירות ישראליות, יותר ממחציתן קטינות בנות 13-18 בעת הפצת התכנים וזאת ללא ידיעתן או הסכמתן, ותמורת תשלום.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית-המשפט השלום בתל-אביב על-ידי עורכות הדין ענבל קליין ויעל בן-שמחון ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הנאשם הקים וניהל 16 קבוצות ייעודיות באפליקציית הטלגרם, בהן נהג להפיץ ולהחזיק תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני, בין היתר בעת ביצוע אקטים מיניים, של צעירות וקטינות ישראליות, ללא ידיעתן וללא הסכמתן. בכלל הקבוצות אותן הקים וניהל הנאשם היו חברים כ-2,100 משתמשי טלגרם, שצרכו את התכנים המיניים המופצים בהן.

בקבוצות אותן ניהל הנאשם הופצו התמונות והסרטונים המיניים של הצעירות והקטינות הישראליות ללא הסכמתן, וכן תמונות וסרטונים מיניים של צעירות נוספות, לא מזוהות, חלקן דתיות וחרדיות. התכנים המיניים שהפיץ הנאשם כללו, לרוב, את שם המשתמש של הצעירות והקטינות הישראליות ברשתות החברתיות, כך שהיה ניתן לזהותן, לאתר אותן ברשתות החברתיות, ולפנות אליהן באופן אישי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקבוצות אותן ניהל הנאשם, על פי כתב-האישום, כללו: קבוצה ראשית ללא תשלום בו פרסם הנאשם את הקבוצות הסגורות בתשלום, ולפחות שתי קבוצות סגורות, אשר הנאשם דרש לגביהן דמי כניסה בסכומים שנעו בין 200 ל-500 ₪ למשתמש עבור הצטרפות אליהן וצפייה בתכנים המיניים המופיעים בהן. הנאשם שיווק את הקבוצות שיצר וניהל כקבוצות אקסקלוסיביות המכילות תכנים מיניים שלא הופצו קודם לכן ברבים, ובפרט תכנים מיניים של ישראליות, דתיות וחרדיות, וקטינות.

כך למשל, תיאר הנאשם את אחת הקבוצות הסגורות בניהולו: "ברוכים הבאים לקבוצה של אוביטו, כאן תוכלו למצוא את כל התכנים הכי חמים, תוכן ישראלי מטורף ובלעדי שמתעדכן מדי יום". בגין האמור אשם מזרחי בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות, ופגיעה בפרטיות.

כמו כן, במועד מעצרו החזיק הנאשם בחשבונות הטלגרם שלו תכנים מיניים נוספים של נשים צעירות, לרבות חרדיות ודתיות וכן קטינות, כשבחלק מהתכנים הנאשם נראה מתועד במצבים מיניים עם חלק מהצעירות. הנאשם אף החזיק וצרך אלפי תכנים פדופיליים, בהם נחזים קטינים וקטינות בעירום מלא או חלקי, מקיימים יחסי מין בינם לבין עצמם או עם בגירים. בגין כך נאשם מזרחי בהחזקה וצריכה של חומר תועבה ובו דמותו של קטין.

באישום נוסף בכתב-האישום מיוחס לנאשם כי בחודש מאי 2024 פרסם בשתי קבוצות טלגרם אותן יצר וניהל, מודעות למתן שירותי זנות של בחורה בגירה, בהן צפו כ-1900 משתמשי טלגרם. בגין זאת נאשם מזרחי בפרסום שירותי זנות של בגיר.

במהלך חקירת הפרשה על-ידי מחלק פשיעה מקוונת של מחוז תל-אביב של המשטרה, נגבו עדויות מנפגעות העבירה. הנפגעות תיארו כי כתוצאה מהפצת התכנים נגרמו להן נזקים כבדים, בין היתר: הטרדות בלתי פוסקות בעלות אופי מיני ברשתות החברתיות, מצוקה נפשית, המתבטאת בפחדים וחרדות, וקשיים חברתיים. חלקן אף נאלצו לעבור מבית הספר בו למדו, להתחיל טיפול פסיכולוגי או תרופתי, וסבלו מקשיי אכילה ושינה.

חלק מהנפגעות גילו לראשונה על הפצת התכנים כאשר משטרת-ישראל פנתה אליהן באופן יזום, לאחר מעצרו של הנאשם, כדי לגבות מהן הודעה. במקביל לכתב האישום, הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בקשה למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

Back to top button