כלכלהמבזקים

בעקבות התקדמות במגעים: הסתיימה שביתת המנופאים

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, התשתיות והתעשיות הנלוות יצחק מויאל הודיע על הקפאת שביתת המנופאים לאלתר וחזרה מיידית לעבודה, זאת בעקבות הגעה להבנות לקיום שיחות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי בשבועות הקרובים, ועד ל-15 לספטמבר.

את ההודעה מסר מויאל במהלך כנס החירום שהתקיים היום (חמישי), בו השתתפו כ – 500 מנופאים. הכנס התקיים בצל השביתה שהוכרזה אמש בשל הסחבת במו"מ לחידוש נספח הסכם הקיבוצי, שלא תוקן כבר 7 שנים, לכ-2,000 העובדים בענף בנושא קביעת מנגנונים לעיגון ואכיפת הוראות בטיחות באתרים על ידי חברות כ"א.

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, התשתיות והתעשיות הנלוות יצחק מויאל: "הכנס היה מרשים והייתה לו היענות עצומה. לא רצינו להגיע לשביתה אך לא הותירו לנו ברירה. חייהם של המנופאים אינם הפקר ולצד זאת מגיע להם להתפרנס בכבוד. אני שמח להודיע שהחלה הידברות עם ארגון המעסיקים בכדי לנסות להגיע להסכמות לסיים את המשבר בצורה חיובית לשני הצדדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אין במאבק הזה מפסידים ומנצחים. לכולנו יש מטרה להחזיר את הענף לפעילות מלאה, אך במקביל לשמור על חייהם ולדאוג לרווחתם של המנופאים שנחשבים בעיני רבים לשקופים. לאור ההתקדמות החיובית, הודעתי על סיום השביתה ועל חזרה לעבודה לאלתר. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על התמיכה במאבק המנופאים", הוסיף.

יו"ר ועד המנופאים הארצי רועי ויינשטיין: "מודה למנופאים אשר הביעו תמיכה במאבק ולאור העובדה שהגיעו מאות מנופאים לכנס יצליח וזה רק בזכותכם. הדרישות שלנו לשמירה על חיי העובדים, לשפר את תנאי העבודה ולקבל תגמול מתאים על עבודתנו הקשה. אנו מקבלים על עצמנו להפסיק את השביתה בהתאם לבקשת ההסתדרות, כדי להגיע להסכמות במהלך חודש ספטמבר. במידה ולא יענו דרישתנו נשקול את צעדינו יחד עם ההסתדרות".

מנופאים - שביתה
צילום: דוברות ההסתדרות
מנופאים - שביתה
צילום: דוברות ההסתדרות
מנופאים - שביתה
צילום: דוברות ההסתדרות
מנופאים - שביתה
צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button