מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ' בפניה למורים ולמורות: "אני מפציר בכם, אל תשבתו"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ פנה היום (חמישי) למורות ולמורים של ילדי ישראל לאחר איומי השביתה רן ארז, יושב ראש הסתדרות המורים וביקש לא להשבית את מערכת הלימודים

סמוטריץ' אמר, ״ מורים ומורות יקרים, רגע לפני שאתם מקבלים החלטה קשה מאוד להשבית את שנת הלימודים, לפגוע קשות בתלמידים שאתם כל כך אוהבים ובמערכת החינוך שיקרה לכם ולי, ובסוף גם בכם ובפרנסה שלכם. גדלתי בבית של מורים, יש לי אח ואחות גיסים וגיסות מורים ומורות. ההוראה חשובה לי, החינוך חשוב לי, והשכר והתנאים שלכם חשובים לי. אני קודם כל רוצה לומר על מה הוויכוח הוא לא: הוויכוח הוא לא על כסף! הוא לא על תוספות השכר שלכם מכיוון שאת זה סיכמנו כבר לפני שנה.אני זה שהתעקשתי על תוספת שכר של 2,000 שקלים לכל מורה ומורה במערכת החינוך, על תוספות שכר משמעותיות מאוד לבעלי התפקידים במערכת החינוך – למחנכים ומחנכות ורכזי שכבה. על תוספות שכר משמעותיות למנהלים. לא על זה הוויכוח! הוויכוח הוא גם לא על כמה שקרים, כי שמעתי כמה שקרים כואבים. אחד מהם למשל זה שלקחנו את הכסף שיועד לכם – ונתנו אותו לחרדים. לא היה לא נברא! ובעיקר עצוב שמי שמתיימר להיות מורה או לייצג מורים מפיץ שקרים אנטישמיים כאלה שנועדו להיות חלק מאיזה קמפיין שנאה שמפצל את החברה הישראלית תוך כדי מלחמה".

עוד אמר השר, "שמעתי עוד שקר כאילו אנחנו רוצים עובדי קבלן. עובדים בחוזים אישיים הם ממש לא עובדי קבלן. הם עובדי מערכת החינוך, עובדים מצטיינים בשכר גבוה יותר גבוה מהרגיל, הם רק לא עובדים של רן ארז.
ועכשיו בואו נדבר על מה כן הוויכוח: הויכוח על כוח ושליטה. רן ארז לא מבקש להגן עליכם המורים הטובים והמצטיינים כי אתכם אנחנו רוצים במערכת ולכם אנחנו רוצים לתת גם תוספות שכר משמעותיות. אבל יותר מזה, אנחנו רוצים לתת גמישות למנהלים באופן שיאפשר להם לתת שכר עודף למורים טובים ומצטיינים במערכת החינוך. רן ארז מתנגד לזה מכיוון שהוא רוצה לשמור על הכוח שלו. אנחנו מתעקשים על זה שאפשר יהיה להוציא מן המערכת מורים לא טובים, יש מעט מאוד כאלה, אבל הם מקשים על כל המערכת. אתם הרי חווים את זה יום־יום בחדר המורים, אתם יודעים מה עושה מורה אחד לא טוב בתוך המסגרת. אנחנו אלה שרוצים לדאוג לכם המורים הטובים בתוך מערכת החינוך, לתת לכם להתפתח, להתקדם, להיות מסוגלים לקבל תוספת שכר שמבטאת את ההערכה שלנו להצטייינות שלכם ובזה רן ארז נלחם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמוטריץ' המשיך," אנחנו רוצים לתת תוספות שכר, גם לכל המורים וגם לבעלי התפקידים, אנחנו רוצים לתת תוספת שכר למנהלים, אבל אנחנו גם רוצים לתת גמישות למנהלים כדי להיות יכולים לעודד מצוינות. אני מפציר בכם אל תשבתו! אל תפגעו בתלמידים, בטח לא בתקופת מלחמה וגם אל תפגעו בעצמכם. מכיוון שמי שישבות לא יקבל שכר. אתם תישארו בלי פרנסה תקופה מאוד ארוכה – וחבל! אני אתעקש על זה שכשיחתם הסכם הוא לא יכלול תשלום שכר בעד השביתה. מותר לכל ארגון עובדים להשבית את המשק, אבל הוא צריך לשאת בתוצאות – ולא לקבל שכר. אתם תצאו לשביתה מיותרת לחלוטין על כלום, בשעה שיש על המדף הסכם מצוין".

עוד אמר השר, "רן ארז ישב אצלי בחדר ב-31 לאוגוסט בשנה שעברה, יחד עם שר החינוך לחצנו ידיים, סיכמנו על הכל. רגע אחרי שהוא יצא מהחדר הוא חזר בו מכל ההסכמות, גרר אותנו לשנה שלמה של משא מתן. עכשיו תשימו לב מה קרה בשנה הזאת. תסתכלו ימינה ושמאלה, האם יש עוד ארגון עובדים אחד שנמצא בסכסוך עבודה? אין. חתמנו הסכמים גדולים עם ההסתדרות הכללית, ועם יפה בן דוד, ועם האחיות, והפסיכולוגים, והסגל הבכיר באוניברסיטאות, ועם צה"ל ואנחנו עוד רגע חותמים עם ההסתדרות הרפואית. אם היינו בסכסוך עם כולם יתכן והבעיה היתה בנו, אבל אם אני מצליח לחתום הסכמים עם כולם ורק עם רן אנחנו לא מסתדרים, לא שר החינוך, לא אני, לא כל אנשי המקצוע במשרד החינוך – אז כנראה הבעיה היא בו. מי שיושב בחדר ולוחץ ידיים וסוגר הסכם ורגע אחר כך חוזר בו – ככה אי אפשר להתנהל".

סמוטריץ המשיך, "אני חוזר ואומר: רן ארז לא מנהל מאבק לטובתכם או לטובת מערכת החינוך. הוא מנהל מאבק על האגו, על הכוח ועל השליטה של עצמו. הוא בדרך לקבע את המערכת, למנוע ממנה יכולת לגמישות ולעידוד מצויינות. יש לנו חוזים אישיים עם הסתדרות המורים של יפה בן דוד, יש לנו חוזים אישיים בהסכם עם ההסתדרות הכללית של ארנון בר דוד. יש לנו חוזים אישיים עם צה״ל ויש לנו חוזים אישיים עם הרבה מאוד גורמים, וכן, אנחנו רוצים אחוז מסויים של חוזים אישיים גם במערכת החינוך – כדי שנוכל להביא מורים מצטיינים, שנוכל להביא טאלנטים בשכר יותר גבוה ועם גמישות שתעודד מצויינות. זה ליבו של הוויכוח. אני מפציר בכם תפתחו את השנה. עם ישראל זקוק לזה, התלמידים שלכם זקוקים לזה, בטח עכשיו בתקופת המלחמה הם למערכת חינוך חזקה, תומכת, שתסייע להם ולכולנו להתמודד עם תקופת המלחמה הקשה.אני מאחל לכולנו, שתהיה שנת לימודים טובה ופוריה. שננצח את המלחמה הזאת גם בחזית, אבל גם בעורף, כחברה מחוזקת עם חוסן. מלוכדת, מאוחדת. בשביל זה אנחנו צריכים מערכת חינוך טובה וחזקה שמעודדת מצויינות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
ארכיון צילום: לע"מ

Back to top button