חדשות הארץמבזקיםצרכנות

ארגון מגדלי הדבורים: ייבוא דבש בחגי תשרי – מהלך שגוי וחסר אחריות

ארגון מגדלי הדבורים בישראל הביעו ביקורת על הודעת משרדי הממשלה מהבוקר (שישי) על פתיחת ייבוא דבש לישראל: "הכנסת 500 טון דבש מיובא לישראל בחגי תשרי הינה מהלך שגוי כלכלית וחסר אחריות כלפי החקלאות הישראלית.", נאמר בהודעה רשמית מטעם הארגון.

לטענת הארגון: "לבקשת משרד החקלאות וביטחון המזון הדבוראים עדכנו כבר לפני מספר חודשים כי לא יחסר דבש לחגי תשרי, מאחר והיבול בארץ עומד על כ- 4,200 טון דבש ומאחר וכבר נעשה ייבוא השלמה של 1,270 טון דבש עד חודש יולי 2024. הופתענו כי למרות הנתונים שהוצגו החליטו משרדי האוצר והכלכלה, באופן דורסני וחסר תקדים בישראל, להתעסק דווקא בנושא זה."

"ניצחון שרי האוצר והכלכלה הוא ניצחון על החקלאות והחקלאים הישראליים שנלחמים על החובה לשמור על קרקעות המדינה בגבולות, ועל הזכות לספק תוצרת חקלאית טרייה ומקומית לתושבי ישראל – הניצחון הזה נוגד כל ערך ציוני וכלכלי. זהו ניצחון של ״גיבורים על חלשים״ בלחץ טייקונים, בעלי רשתות השיווק על מכסת ״דבש מיובא״ שבדיקת מעבדה הוכיחה בשנה שעברה כי הוא אינו עומד בתקן דבש טהור כמקובל בישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"היצף ייבוא דבש כפי שהוסכם בין משרדי הממשלה הוא נזק שייפגע באופן ישיר בפרנסת הדבוראים. סגירת מכוורות מקומיות תפגע בשירותי האבקה (הפרייה) של הגידולים החקלאיים, מה שיוביל לירידה משמעותית בכמות התוצרת החקלאית ויביא לחוסרים במזון מן הצומח. גם אם החיסכון החודשי יגיע לשקל בודד אחד בסל הצריכה, מי שישלם את המחיר בסופו של דבר הם הצרכנים בדיוק כמו שקורה כעת בענפי העגבניות ושמן הזית שנרמסו ע״י מדיניות כלכלית פזיזה, מבלי ללמוד את הנתונים החקלאיים ולהקשיב לאנשיי המקצוע בשטח בטרם גודעים את הענפים."

"מצופה היה שמדיניות הממשלה תגן על ייצור של מזון מקומי ועל החקלאים הישראלים, אך היא ממשיכה ליישם מדיניות קודמת של ייבוא חסר מעצורים, אשר תומך בחקלאים ממדינות זרות. מדיניות זו תמיט אסון על החקלאות הישראלית, כך שהמדינה תהיה תלוייה בטווח הזמן הבינוני והארוך ברצונם הטוב של מדינות זרות כמו טורקיה וירדן שברצותם יספקו לנו מזון וברצותם יודיעו על הפסקת סחר."

לסיכום: "הדבוראים קוראים לשר החקלאות וביטחון המזון ומשרדו, להמשיך במדיניות החדשה של המשרד כפי שפועלים בשנה וחצי האחרונות לצד החקלאות הישראלית ושמירה על קרקעות המדינה."

משרדי הכלכלה והחקלאות מוזילים את מחיר הדבש לקראת החגים

הדבש המיובא שנקנה ברשת רמי לוי והועבר לבדיקה במעבדה בגרמניה- צילום- מועצת הדבש
צילום: מועצת הדבש

Back to top button