מבזקיםצבא וביטחון

גלנט בצפון השומרון: נפגע בכל מי שמנסה לפגוע, אין משחקים בעניין זה

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (שישי) לצפון השומרון, סמוך לג׳נין, וקיים הערכת מצב עם מפקד אוגדת איו״ש תת-אלוף יקי דולף, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף הישאם אבראהים, סמאו״ג איו״ש אלוף-משנה עברי אלבז ומפקד חטיבת מנשה אלוף-משנה איוב כיוף.

שר הביטחון קיבל מהמפקדים סקירה על מבצע ״מחנות קיץ״ לחיסול גורמי הטרור במחנות הפליטים בצפון השומרון. שר הביטחון שיבח על הפעילות הקטלנית והממוקדת, ועל שיתוף הפעולה בין כוחות צה״ל, שב״כ ומשמר הגבול.

השר גלנט אמר: ״הגעתי כדי לעקוב מקרוב אחרי הפעולה של האוגדה באמצעות היחידות שלה. אוגדת איו״ש עושה מבצע אוגדתי איכותי במרחב ג׳נין, טול כרם, נור א-שמס, פארעה – וגם הקשר בין המקומות השונים שזה דבר מאוד חשוב. מי שאוחז בנשק, מנסה לפגוע באזרחי ישראל, מתכנן פיגוע, משלח לפיגוע, זה אנשים שאנחנו הולכים לעצור אותם, מי שלא נכנע או נלחם, נפגע ונהרג, אין משחקים בדבר הזה ואסור לוותר בשום נקודה ובשום דבר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"יש פה הרבה גורמים שמנסים לבוא מקרוב ולפגוע בנו, ראיתם את הפיגוע בתל אביב לא מזמן, אלה דברים שיכולים לקרות בכל מקום, זה קורה בכל מקום ברחבי מדינת ישראל. ואנחנו לא מהססים, מי שבא מקרוב ומנסה לברוח סוגרים עליו ומטפלים בו, ומי שמנסה להגיע מרחוק ולפגוע בנו, אנחנו גם מטפלים בו בשיטות אחרות, במקומות אחרים״.

״כל התהליך זה תהליך של שיתוף פעולה בין צה״ל, שב״כ, מג״ב – זה עובד מצוין, זה לזכות האוגדה והחטיבות, מרשים מאוד. הדבר שני זה מיקוד של כל הגופים שעוסקים ברמת השטח. בראש ובראשונה הלוחמים, אבל מאז זה הכוחות העיקריים שנותנים לזה מענה – מודיעין, שב"כ, פעולות האג"מית, אם צריך סיוע אוויר שפועל לאחרונה הרבה יותר."

גלנט הוסיף: "אנחנו פתחנו את זה לפעולה מאז שאני החלטתי על זה, לדעתי לפני כשנה, והתוצאה של זה היא חוסכת לנו חיי אדם. אנחנו עושים את זה במינון, לא בכל מקום, אבל איפה שהזמן והמרחב מחייבים או לחליפין – המקום מסוכן מדי, אנחנו פועלים מהאוויר והפעילות הזאת היא גם משודרגת. מאחל לכם הצלחה ובעיקר לבצע את המשימות ולשמור על עצמם, תודה רבה".

מבצע ״מחנות קיץ״- שר הביטחון יואב גלנט - צפון השומרון
צילום: אלעד מלכה
מבצע ״מחנות קיץ״- שר הביטחון יואב גלנט - צפון השומרון
צילום: אלעד מלכה
מבצע ״מחנות קיץ״- שר הביטחון יואב גלנט - צפון השומרון
צילום: אלעד מלכה
מבצע ״מחנות קיץ״- שר הביטחון יואב גלנט - צפון השומרון
צילום: אלעד מלכה

Back to top button