חדשות הארץמבזקים

הרצוג ביד מרדכי: לבה של מדינה שלמה מרוסק לרסיסים הבוקר

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בפתיחת שנת הלימודים בקיבוץ יד מרדכי: ״לב של מדינה שלמה, מדינת ישראל מרוסק לרסיסים הבוקר. זה בוקר קשה מאוד עם היוודע דבר הירצחם של שישה מבנינו ובנותינו שנחטפו באכזריות בשבעה באוקטובר ונרצחו על ידי החמאס. ארגון מתועב, ארגון אכזרי, ארגון שנוקט בפשעים נגד האנושות יום יום, שעה שעה. ארגון שעלינו למגר בכל הכוח."

"אני מבקש ראשית בשם עם ישראל כולו ובשם מדינת ישראל, לומר למשפחות היקרות והאהובות סליחה. סליחה שלא החזרנו את יקירכם הביתה בשלום. העובדות הללו קוראות וזועקות עוד יותר לחובה העליונה להגיע לעסקה – להשיב את כל יקרינו ויקירותינו הביתה. קול דמי אחינו ואחיותינו זועקים מן האדמה, זועקים מן התופת ועלינו לעשות הכל, באומץ, בנחישות, ולהחזירם הביתה."

"את הבוקר התחלנו בפיגוע נורא, במעבר תרקומיא. פיגוע שמזכיר לנו שהמלחמה לא תמה. היא נמשכת במלוא עוזה מול ציר רשע. עלינו להיות נחושים. אני מבקש להעביר תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, משפחות המשטרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו כאן ביד מרדכי, יישוב שיש בו משמעות היסטורית. כאן, בלב המועצה האזורית חוף אשקלון, שלוונו אותה מהימים הראשונים של המלחמה, מיד לאחר הטבח הנורא. חנכנו כאן ופתחנו היום את שנת הלימודים בבית הספר היסודי ״חופים״. וכשאני אומר כאן להורים, לתלמידים ולצוות המופלא שנמצא כאן, שהם גיבורות וגיבורים אמיתיים- מי היה מאמין שנפתחת שנת הלימודים? אף אחד לא מאמין. אנשים מגיעים לכאן עם מטען רגשי כואב ודואב, אתגרים נפשיים עצומים."

"אבל העובדה שאנחנו כאן עם התלמידים מתחילים את שנת הלימודים- זה ניצחון החיים, ניצחון הגבורה, ניצחון של עם שחייב להמשיך, להמשיך בכל הכוח. חייבים ליצור מצב שהילדים כאן ובכל מקום יגדלו לעולם טוב יותר, בטוח יותר ושקט יותר. זה האתגר שלנו, זה האתגר של הדור שלנו.״

פתיחת שנת הלמודים - יד מורדכי - הנשיא הרצוג
צילום: גרגורי באדו
פתיחת שנת הלמודים - תלמידים בכיתה - הנשיא הרצוג
צילום: גרגורי באדו
פתיחת שנת הלמודים - תלמידים בכיתה - הנשיא הרצוג
צילום: גרגורי באדו
פתיחת שנת הלמודים - תלמידים בכיתה - הנשיא הרצוג
צילום: גרגורי באדו
פתיחת שנת הלמודים - תלמידים בכיתה
צילום: גרגורי באדו

Back to top button