מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר דורש להעלות לדיון בקבינט את קידום חוק מוות למחבלים

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולראש המל"ל צחי הנגבי, בדרישה להעלות לדיון בישיבת הקבינט הצפויה להתקיים היום (ראשון) את קידום חקיקת עונש מוות למחבלים, ולקבל החלטה על הטלת סגר כללי הכולל פריסת מחסומים ברחבי יהודה ושומרון.

בן גביר כותב במכתבו לראש הממשלה וראש המל"ל כי "המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון אינה מתקבלת על הדעת", ומזכיר כי "בתחילת המלחמה הוטל סגר בידי הצבא על הכפרים והערים באיו"ש שכלל מחסומים – אך הם הוסרו בהדרגה, כאשר כיום נעים תושבי הרשות הפלסטינית בחופשיות כמעט מוחלטת בצירים ביהודה ושומרון."

בן גביר מזכיר לנתניהו והנגבי כי על אף שנקבע כי כדי לקדם את חוק מוות למחבלים יש צורך לקיים דיון בישיבת הקבינט בנושא, מספר בקשות שהועלו מצידו, כולל מספר פעמים במהלך המלחמה, לא נענו. לצד זאת, מציין השר את הבשורה הקשה הבוקר על הירצחם של ששה חטופים בשבי חמאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן גביר כותב: "התשובה להוצאה להורג של חטופנו בידי מחבלי החמאס, מחייבת מענה ישראלי כואב מאוד לחמאס. חוק עונש מוות למחבלים, שיוכל לאפשר לגזור עונש מוות על מחבלי הנוח'בה שאחראים על החטיפה והרצח, יוכל בהחלט להוות מענה שכזה".

עוד מוסיף השר: "לאור כל האמור לעיל, אבקש לקיים בישיבת הקבינט הצפויה היום, דיון בו נקבל החלטות על קידום מהיר של חוק עונש מוות למחבלים, והטלת סגר כללי הכולל פריסת מחסומים בכל רחבי איו"ש על הכפרים והערים, לצד הגברת הפעילות של צה"ל מול ארגוני הטרור השונים בו".

השר איתמר בן גביר (ללא קרדיט)
ארכיון. צילום: דוברות השר איתמר בן גביר
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button